Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), aquest dimarts hi ha un avís de pluja intensa per la tarda. El cel romandrà poc o mig ennuvolat, si bé a partir de mig matí creixeran nuvolades, sobretot a punts de muntanya, que deixaran el cel entre mig i molt ennuvolat en conjunt. Independentment, al litoral hi haurà intervals de núvols baixos, sobretot al principi i al final del dia, i a la meitat sud del sector.
A partir de mig matí s'esperen ruixats o xàfecs de distribució irregular a punts del Pirineu, del Prepirineu, de la Catalunya Central i del prelitoral, i no es descarten a la resta del territori. A banda, durant el matí són possibles algunes precipitacions al vessant nord del Pirineu. En general, els ruixats seran d'intensitat feble o moderada, localment forta, i acumularan quantitats de precipitació minses o poc abundants, localment abundants. A més, els xàfecs aniran sovint acompanyats de tempesta i localment de calamarsa o pedra.
La temperatura serà lleugerament més alta. La temperatura mínima voltarà entre 6 i 11 ºC al Pirineu i Prepirineu, entre 9 i 14 ºC a la depressió Central i al prelitoral, i entre 12 i 17 ºC a la resta. Per la seva banda, la màxima es mourà entre els 19 i 24 ºC al Pirineu i Prepirineu, i entre els 22 i 27 ºC a la resta del país.
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de maig de 2018 a les 21:06