Protecció Civil de la Generalitat ha comunicat que s'ha desactivat el Pla de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT) per onada de fred, que es trobava des d’ahir en fase d'Alerta, i que afectava la ciutat de Sabadell. La decisió es pren un cop el Servei Meteorològic de Catalunya ha donat per finalitzat l'episodi de fred iniciat divendres, per l'augment de les temperatures.
Durant el dia d'ahir els municipis de Barcelona, Tarragona, Sant Cugat, Terrassa i Sabadell van comunicar l'activació dels seus procediments per la protecció de persones més vulnerables durant aquest episodi de fred. Malgrat s'ha donat per finalitzat formalment l'episodi d'onada de fred, continuarà el fred intens a gran part del territori català.
Cal recordar que es preveu que avui bufi fort vent sobretot a cotes altes i mitjanes del Pirineu i Prepirineu, a l’extrem nord de Catalunya i a les cotes mitjanes i altes de les Terres de l’Ebre. En aquest sentit, Protecció Civil de la Generalitat va emetre una Prealerta del pla d’emergències per ventades VENTCAT.
També es demana molta precaució en les activitats de muntanya davant el perill d’allaus. Protecció Civil de la Generalitat va emetre ahir una Prealerta del Pla ALLAUCAT. L'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya ICGC informa que durant el dia d'avui es manté la situació de perill d'allaus FORT (4) al Vessant nord del Cadí-Moixeró. A la resta de sectors del Pirineu i Prepirineu el perill és MARCAT (3).
Informeu-vos de l'estat de la neu consultant els butlletins de perill d'allaus i de predicció meteorològica. Les condicions de la neu poden canviar sobtadament d'un dia per l'altre. Consulteu i els consells de Protecció Civil de la Generalitat davant les allaus a www.interior.gencat.cat/allaus
ARA A PORTADA
-
Successos Una conductora beguda atropella dos voluntaris de Protecció Civil a Palau-solità i Plegamans Marc Orts
-
Política El ple de Sabadell votarà reprovar el regidor de Vox que va simular un tret al clatell Gerard Mira
-
Política Un regidor de Vox a Sabadell fa veure que dispara «un tret a la nuca» a una membre dels Comuns Gerard Mira
-
Publicat el
10 de febrer de 2018 a
les 15:48
Actualitzat el
10 de febrer de 2018 a les
15:51
Et pot interessar
-
Societat
La jutgessa decidirà divendres que ve si obre judici oral contra Laiglesia pel cas Jubany
-
Societat
Detectat un cas de sarna en una escola bressol de Sabadell
-
Societat
L'Ajuntament de Sabadell posa en marxa una nova campanya de ciutat amb la lletra «S» com a símbol
-
Societat
Ferrocarrils oferirà servei ininterromput durant la Festa Major de Sabadell
-
Societat
L'Ajuntament de Sabadell prorrogarà el contracte de neteja viària i recollida de residus
-
Societat
Un camió cisterna tanca el pas a una grua després d'una picabaralla a la C-58, a Sabadell
