Els Mossos d’Esquadra i la Policia Local de Barberà han acabat aquest dimecres el desallotjament dels 81 habitatges del bloc de pisos de la Ronda Santa Maria 213, on fa una setmana el consistori va advertir de "perill imminent per a la seguretat" de les persones que hi vivien i es va iniciar el procediment.
Els informes han conclòs que hi havia "risc d'incendi i la manca total de les condicions d'habitabilitat mínimes" exigides per la normativa vigent i "la impossibilitat material d'assolir-les" a curt termini. Aquestes conclusions han comportat la sortida dels inquilins de forma temporal i la clausura de l'edifici per a la seva reforma i adaptació, tal com marca la llei, per part del seu propietari, la Sareb.
El 27 de juliol l’Ajuntament va notificar al titular de l'immoble que procedís a reallotjar les persones que havien d'abandonar els habitatges de manera voluntària. En no complir-se, es va notificar als residents el passat 4 d’agost que tenien una setmana per abandonar l’edifici voluntàriament, cosa que s'ha dut a terme aquest dimecres "sense cap incident destacable" amb els habitants que encara hi quedaven, ha precisat l'administració local.
El consistori ha demanat a la Sareb que adeqüi i repari l’edifici perquè "torni a ser habitable". A més, s’ha reforçat la seguretat per evitar noves ocupacions. Cal recordar que, de les 81 residències que s'han desallotjat, 71 estaven habitades de manera il·legal. D'altra banda, l’Ajuntament de Barberà està intentant reubicar temporalment les famílies en situació de vulnerabilitat i, si és necessari, seran ateses pels serveis socials municipals.
Desallotjat completament l’edifici de Barberà que suposava un «perill imminent»
L’immoble havia estat declarat inhabitable pel risc que suposava per als seus habitants
ARA A PORTADA
-
-
Dos anys del 28-M: com estan les quatre capitals del país? D. Cobo / B. Surroca / À. Llobet / A. Ramos
-
-
Per què no m'ha arribat l'alerta al mòbil durant el simulacre de Protecció Civil? Lluís Girona Boffi
-
Quines poblacions de Catalunya es beneficiarien del tren orbital que planteja el Govern? Anna Mira Perich
Publicat el 11 d’agost de 2021 a les 19:00
Et pot interessar
-
Societat Denuncien abocaments d'origen industrial al riu Ripoll a Sabadell
-
Societat Estudiants de la UAB acampen per demanar que la universitat trenqui els vincles amb Israel
-
Societat Les deficiències de construcció només afecten l'edifici sinistrat: tot el que sabem de Via Sabadell
-
Societat Cinc persones hospitalitzades arran d'un incendi a un tercer pis del carrer de Prullans de Sabadell
-
Societat Els comerços de Via Sabadell es mantenen tancats l'endemà del despreniment mortal
-
Societat Polèmica a Sabadell per un taller d'iniciació al sadomasoquime