Un conjunt d'entitats ecologistes i partits polítics han interposat una demanda al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) contra el Pla Director Urbanístic (PDU) del Centre Direccional de Cerdanyola del Vallès, per tal que es revisi el plantejament d'aquest projecte.
Es tracta de les entitats Refem el Direccional, Plataforma Cerdanyola sense abocadors, Adenc, Plataforma Cívica per a la Defensa de Cerdanyola, i les formacions polítiques ERC, En Comu Podem i Guanyem Cerdanyola. Són les mateixes que el passat mes d'abril van anunciar que anirien al contenciós administratiu per aquest PDU i que ara ja ho han fet.
En la demanda han assenyalat el PDU suposa un creixement desproporcionat en aquests terrenys situats entre Cerdanyola i Sant Cugat, on s'hi troba el Sincrotró Alba, ja que, entre d'altres, preveu crear uns 5.000 nous habitatges en els propers 15 anys, i la previsió és que la meitat dels pisos siguin de protecció oficial, embolcallats per 200 hectàrees de zona verda i integrant en la trama urbana equipaments i empreses d'alt valor afegit.
En total, hi ha estimada una inversió pública de 450 milions d'euros i que les primeres obres comencin aquest mateix any. Tot i així, aquestes veus contràries han desconfiat de la voluntat de preservació de l'entorn natural, ja que es troba entre els parcs de Collserola i Sant Llorenç del Munt, més encara quan ja hi ha una carretera, la de Bellaterra, que creua la zona. I han afegit una altra situació, "hi ha un antic abocador, el de Can Planas, on s'hi va deixar el material contaminat a dins", ha explicat el president de l'Adenc, Joan Carles Sallas. "Hem fet quatre peritatges, aquest és un pla urbanístic que afecta més de 400 hectàrees, un terreny més gran que Badia del Vallès", ha rematat.
[h3]Manca planificació de la futura mobilitat[/h3]
Sallas ha apuntat que s'està dibuixant una urbanització de tot l'espai d'una sola vegada, quan es podria fer per parts, i que no s'han tingut en compte on s'hi ubicaran equipaments públics com escoles, CAPs o instituts, a més de no definir com haurà de ser la nova mobilitat en aquesta àrea. Per tot plegat, no veuen amb bons ulls el plantejament, encara que no s'oposen al projecte en sí.
Ecologistes i partits polítics interposen una demanda perquè es revisi el Centre Direccional de Cerdanyola
S'oposen al model i no al projecte per tal que es garanteixi un creixement sostenible de l'espai
ARA A PORTADA
-
«L’essència del Museu d’Història de Sabadell» i «La Revista Can Oriach», les dues exposicions que el MHS presenta per Festa Major Redacció
-
El Museu d’Art de Sabadell celebra la Festa Major amb dues exposicions sobre dues artistes sabadellenques Redacció
-
-
El pregó de Marta Pontnou i Laura Fa i els Brodas Bros donaran el tret de sortida a la Festa Major de Sabadell 2025 Redacció
-
Sabadell recuperarà els espectacles d'aigua, llum i música a les fonts del Passeig tota la Festa Major Redacció
Publicat el 19 de gener de 2022 a les 17:20
Actualitzat el 19 de gener de 2022 a les 17:53
Et pot interessar
-
Societat Més de 400 escoles públiques de la ciutat tindran ventiladors pel pròxim curs
-
Societat Aprovat el projecte de remodelació de l’aparcament de sorra de l’Eix Macià que tindrà 248 places
-
Societat L'Ajuntament incrementarà un milió d'euros més el pressupost per a les escoles bressol municipals
-
Societat Comencen les obres de la primera residència pública de Sabadell
-
Societat Piscines municipals de Sabadell: preus i horaris de 2025
-
Societat Sabadell és la ciutat preferida de la població catalana per viure