
L'equip celebrant el títol. Foto: FCB
Un gol de Messi ha donat el títol de Lliga al FC Barcelona en el partit davant l'Atlètic de Madrid al Vicente Calderón. L'únic gol dels blaugrana ha estat suficient perquè els homes de Luis Enrique es proclamessin campions, mancant encara una jornada pel final del campionat (0-1).
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Y3ErtbyoF9c[/youtube]
En un partit sense control, el Barça ha aprofitat una de les poques ocasions de les quals ha disposat per a sentenciar la Lliga, la primera del tècnic asturià a la banqueta del club barcelonista i el primer títol dels tres que pot guanyar l'equip català en aquest final de temporada.
Una gran aturada de Bravo tot just iniciat el partit ha evitat que l'Atlètic de Madrid s'avancés al marcador quan el Barça pitjor ho estava passant. Però els cops a les dues àrees han equilibrat la balança abans del descans, sense que cap equip tingués un clar domini de la pilota.
Els dos equips han practicat transicions ofensives ràpides, d'àrea a àrea, tot i que l'equip local ha intentat aturar qualsevol arribada amb contundència física, destinada principalment als jugadors més desequilibrants, com Messi i Neymar.
Amb la pilota més controlada, l'argentí ha realitzat l'enèsima obra d'art per inaugurar el marcador i cantar victòria a una jornada del final de la Lliga. Aquest títol significa el 23è campionat de la història del Barça.
Fitxa del partit
Atlètic de Madrid, 0
FC Barcelona, 1
Atlètic de Madrid: Oblak; Juanfran, Godín, Giménez, Siqueira; Mario, Gabi, Koke, A.Turan; Griezmann, Torres.
Barcelona: Bravo; Alves, Piqué, Mascherano, Jordi Alba; Busquets, Rakitic, Iniesta; Pedro, Messi i Neymar.
Gols: 0-1 Messi (min.65)
Àrbitre: Undiano Mallenco.