El Departaments d'Afers Socials i Famílies ha xifrat en 362 les persones mortes per coronavirus en residències de gent gran a Catalunya des de l'inici de l'epidèmia. Així n'ha informat el secretari del departament, Francesc Iglesias, en una roda de premsa aquest dimecres.
Iglesies també ha explicat que hi ha 830 persones en residències afectades per la Covid-19 i 119 que s'han derivat a hospitals. En total, la quantitat de residències del país on s'ha registrat almenys un positiu és de 158, mentre que en 317 -un 30%- hi ha avis que presenten símptomes.
El departament ja ha començat el trasllat de residents a clíniques de treball. A Barcelona, per exemple, 17 avis ja han estat mobilitzats a FREMAP. Entre aquesta clínica i la Copèrnic, es disposaran de 123 llits per atendre pacients procedents de geriàtrics.
Iglesies ha informat que durant aquest dimecres s'han traslladat persones des de quatre residències de la ciutat, sense concretat quines. Algunes encara tenen residents a dins i d'altres han quedat completament buides. El trasllat significa un canvi de plans de la Generalitat, que a l'inici de l'epidèmai apostava per "apuntalar" les residències i reduir els trasllats als mínims necessaris.
Pel que fa als professionals dels geriàtrics, el Govern assegura que n'hi ha 3.184 aïllats, d'un total de 75.000 arreu del país. Iglesies ha reconegut la "minva" que suposa aquestes baixes i ha admès que la situació "desborda" moltes residències del país, sobretot a l'àrea metropolitana, on no s'han pogut fer aïllaments.
Iglesies ha xifrat en 550.000 els equips de protecció per a professionals que s'han entregat a residències de gent gran. Les famílies i la principal patronal, ACRA, s'havien queixat de la insuficiència de recursos per protegir els treballadors.
El departament, a més, ha rebut 168 peticions de desinfecció, de les quals n'ha atès 103 i n'ha realitzat "una bona colla", segons Iglesies. El secretari ha assegurat que el departament no ha rebutjat que la Unitat Militar d'Emergències actuï per desinfectar residències i ha informat que ja l'han autoritzat a intervenir en 17 centres.
Hi haurà ampliació.
[noticiadiari]2/199532[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
El Govern xifra en 362 els morts per coronavirus en residències de gent gran
El Departament d'Afers Socials assegura que hi ha 3.000 professionals de geriàtrics aïllats
ARA A PORTADA
-
«L’essència del Museu d’Història de Sabadell» i «La Revista Can Oriach», les dues exposicions que el MHS presenta per Festa Major Redacció
-
El Museu d’Art de Sabadell celebra la Festa Major amb dues exposicions sobre dues artistes sabadellenques Redacció
-
-
El pregó de Marta Pontnou i Laura Fa i els Brodas Bros donaran el tret de sortida a la Festa Major de Sabadell 2025 Redacció
-
Sabadell recuperarà els espectacles d'aigua, llum i música a les fonts del Passeig tota la Festa Major Redacció
Publicat el 01 d’abril de 2020 a les 20:04
Et pot interessar
-
Societat Més de 400 escoles públiques de la ciutat tindran ventiladors pel pròxim curs
-
Societat Aprovat el projecte de remodelació de l’aparcament de sorra de l’Eix Macià que tindrà 248 places
-
Societat L'Ajuntament incrementarà un milió d'euros més el pressupost per a les escoles bressol municipals
-
Societat Comencen les obres de la primera residència pública de Sabadell
-
Societat Piscines municipals de Sabadell: preus i horaris de 2025
-
Societat Sabadell és la ciutat preferida de la població catalana per viure