El ple extraordinari per debatre la creació, o no, d'una comissió sobre les suposades irregularitats denunciades per l'extinent d'alcaldessa Jesús Rodríguez en uns correus electrònics intercanviats amb l'alcaldessa, Marta Farrés, arran de la seva expulsió del govern municipal, se celebrarà aquest divendres.
Serà a partir de les 10 hores i amb un únic punt a l'ordre del dia: "Posicionament del ple per crear una comissió informativa especial d'investigació i estudi de les informacions derivades del correu electrònic enviat pel regidor Jesús Rodríguez Padilla a l'alcaldessa sobre presumptes irregularitats en decisions econòmiques relacionades amb les empreses Smatsa i Saba".
Una convocatòria que té el seu origen en una petició feta, fa més de dues setmanes, per ERC i a la qual s'hi van afegir, a petició dels republicans, la Crida per Sabadell i Cs el passat 5 d'abril. D'aquesta manera, com representen més d'una quarta de la representació -sumen 13 regidors dels 27- han obligat a la convocatòria d'aquest ple.
L'alcaldessa va fulminar Rodríguez el passat 20 de març "per amenaces i coacció". Tot plegat, tal com va comunicar l'Ajuntament de Sabadell, va arribar després que li traslladés que "no formaria part de la candidatura" del PSC a les eleccions municipals del 28-M i va tenir una reacció amb "una actitud agressiva i intimidant", segons el relat del consistori. Farrés va portar el cas al jutjat de guàrdia i Fiscalia es va fer càrrec del cas.
Rodríguez es va defensar, garantint, també a través d'un altre comunicat, que "ni ara ni abans he faltat mai el respecte a l'alcaldessa" i va negar les amenaces i coaccions. I va apuntar que volia una reunió amb l'alcaldessa "per la revisió d'uns expedients", sense concretar de quin tipus. Precisament, han estat les formacions polítiques, un cop revisada la documentació, que van revelar que es tractaria de les concessionàries.
[noticia]38843[/noticia]
El ple extraordinari per debatre crear una comissió sobre el cas Jesús Rodríguez serà aquest divendres
Serà aquest divendres, a partir de les 10 hores
ARA A PORTADA
-
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia Redacció
-
El germà d'Helena Jubany, amb la presó de la Laiglesia: «Necessitem distanciament de l'exposició pública» Redacció
-
La indústria lidera el creixement econòmic del Vallès Occidental el 2024, segons l’Anuari de BBVA Redacció
-
Illa defensa que «la ronda Nord s'ha de fer i s'ha de fer bé, amb totes les garanties i els requisits» Redacció
-
- Albert Hernàndez
- Exredactor de NacióSabadell
Publicat el 12 d’abril de 2023 a les 15:47
Actualitzat el 12 d’abril de 2023 a les 15:51
Et pot interessar
-
Societat
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta
-
Societat
La jutgessa envia a presó Santi Laiglesia com a principal sospitós de l'assassinat d'Helena Jubany
-
Societat
Tot porta a Santi Laiglesia: el judici a Helena Jubany, més a prop que mai 24 anys després
-
Societat
La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany
-
Societat Tres de cada quatre beques menjador al Vallès Occidental són per a alumnes amb nacionalitat espanyola
-
Societat
Sabadell posarà en marxa la zona de baixes emissions el pròxim dilluns 15 de setembre
