Aquest 2021, el Servei de Mediació Comunitària de Sabadell ha atès més de 500 persones amb diferents problemàtiques o dificultats -518-. En total han estat 215 les sol·licituds de mediació que han arribat amb uns resultats favorables del 73% -benficiant 2.133 persones- davant del 27%, que no ha aconseguit arribar a una solució a través del diàleg.
Els assumptes més destacables en els quals el servei ha hagut de prendre mesures han estat en gran part de veïns queixant-se de sorolls (45%), dificultats de relació (13%), humitats (9%) i les molèsties ocasionades pels animals de companyia (4,4%). Altres problemàtiques han estat dins l'àmbit familiar (12%) i en l'entorn escolar (4%).
En el 32% de les casuístiques ha estat la ciutadania qui acudeix a contactar amb el Servei de Mediació, però també s'ha accedit a través de la Policia Municipal, les oficines del Sistema d'Atenció Ciutadana, el Servei d'Urbanisme, Acció Social o altres entitats professionals. Un cop arribada la sol·licitud, el temps de resposta ha estat de màxim tres dies i la resolució del problema ha tingut una mitjana de 68.
A més, tot i la situació de pandèmia, aquest any s'han dit a terme 24 accions formatives als centres educatius del municipi, amb sessions adreçades als joves i docents; en total han participat 603 persones.
El Servei de Mediació de Sabadell intervé en més de 500 casos el 2021
Les problemàtiques més destacables, queixa dels veïns per soroll, dificultats de relació, humitats i molèsties ocasionades pels animals de companyia
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de gener de 2022 a les 12:00