​El Servei de Mediació de Sabadell intervé en més de 500 casos el 2021

Les problemàtiques més destacables, queixa dels veïns per soroll, dificultats de relació, humitats i molèsties ocasionades pels animals de companyia

Publicat el 22 de gener de 2022 a les 12:00
Aquest 2021, el Servei de Mediació Comunitària de Sabadell ha atès més de 500 persones amb diferents problemàtiques o dificultats -518-. En total han estat 215 les sol·licituds de mediació que han arribat amb uns resultats favorables del 73% -benficiant 2.133 persones- davant del 27%, que no ha aconseguit arribar a una solució a través del diàleg.

Els assumptes més destacables en els quals el servei ha hagut de prendre mesures han estat en gran part de veïns queixant-se de sorolls (45%), dificultats de relació (13%), humitats (9%) i les molèsties ocasionades pels animals de companyia (4,4%). Altres problemàtiques han estat dins l'àmbit familiar (12%) i en l'entorn escolar (4%).

En el 32% de les casuístiques ha estat la ciutadania qui acudeix a contactar amb el Servei de Mediació, però també s'ha accedit a través de la Policia Municipal, les oficines del Sistema d'Atenció Ciutadana, el Servei d'Urbanisme, Acció Social o altres entitats professionals. Un cop arribada la sol·licitud, el temps de resposta ha estat de màxim tres dies i la resolució del problema ha tingut una mitjana de 68.

A més, tot i la situació de pandèmia, aquest any s'han dit a terme 24 accions formatives als centres educatius del municipi, amb sessions adreçades als joves i docents; en total han participat 603 persones.