Els municipis del Vallès Occidental han acordat impulsar un debat sobre el model de gestió dels serveis públics a l’administració local valorant la possibilitat de la internalització de serveis i de la mancomunació d’altres. La decisió l'ha pres el Consell d'Alcaldes de la comarca i l'objectiu és buscar la màxima eficiència i la transparència en la despesa.
L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha assegurat que la intenció dels municipis és obrir un debat sobre la internalització de serveis, posar en crisi i qüestionar les formes de gestió actuals, per oferir a la ciutadania la millor opció, la més eficient, transparent i de més qualitat.
"Debatrem per trobar fórmules innovadores, creatives, que permetin servir millor els interessos de la ciutadania i enfortir el sector públic", ha afirmat.
De fet, al Vallès Occidental existeixen ja exemples de municipis que estan treballant per la internalització de serveis com Terrassa, que presta el servei de la funerària mitjançant una empresa pública. Ara aquesta ciutat també es troba immersa en el debat sobre el futur de la gestió del servei d’abastament d’aigua, valorant la possibilitat que l’Ajuntament l’assumeixi.
Un altre pas l’ha fet l'Ajuntament de Sabadell, que ha decidit impulsar l’adopció del sistema de gestió directa del servei de zona blava i ha internalitzat el servei de la grua municipal, al mateix temps que l’ha mancomunat amb els municipis de Castellar del Vallès i Barberà del Vallès.
El Vallès Occidental obre la porta a municipalitzar alguns serveis públics
Societat
El Consell d'Alcaldes ha acordat impulsar un debat sobre l'actual model de gestió
ARA A PORTADA
-
-
-
Política Enquestes del 29-N: quin resultat hi haurà i quines majories seran viables? Roger Tugas Vilardell
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Societat Tres casos més de maltractament de nadons no detectats a temps: Salut obre una investigació Neus Climent
Publicat el
24 de setembre de 2016 a
les 16:00
Et pot interessar
-
Societat
La construcció, principal motor econòmic del Vallès Occidental el 2025, segons BBVA
-
Societat
La jutgessa envia a judici Santi Laiglesia, principal sospitós de la mort d'Helena Jubany
-
Societat
Desapareix una possible prova clau del cas Jubany 25 anys després
-
Societat
Santi Laiglesia, a un pas de judici per la mort d'Helena Jubany
-
Societat
La jutgessa decidirà divendres que ve si obre judici oral contra Laiglesia pel cas Jubany
-
Societat
La rehabilitació del Taulí escalarà fins als 70 milions d'euros
