Les comarcals d’Esquerra Republicana al Vallès Oriental i a l'Occidental han anunciat aquest divendres al·legacions al Pla de Mobilitat Específic del Vallès en considerar que "es queda a mig camí del desenvolupament sostenible que requereix l’actual situació d’emergència climàtica fet que obliga a qüestionar de manera ferma tot allò que no sigui donar-hi resposta". En un comunicat conjunt, destaquen que "cal canviar el paradigma de desenvolupament desarrollista hereu dels anys 60, perquè és un model caduc i que no es correspon amb les necessitats actuals del nostre territori".
Les dues comarcals també precisen que les al·legacions van dirigides "a constatar que cal apostar per una planificació on el desenvolupament sostenible sigui l’eix central de les propostes de mobilitat del Vallès, i incideixen en allò que equilibrarà la balança dels aspectes socials, econòmics i ambientals". Per això reclamen "un pla valent que aposti fermament pel transport públic i amb una clara determinació per la inversió per la mobilitat ferroviària vers el viari".
Pel que fa al document actual, asseguren que "estem davant un document que defineix la mobilitat dels propers anys al Vallès; per tant, és un pla de país, i per això reclamem que les actuacions que es realitzin han de ser pensades i definides des de la proximitat". En aquest sentit, defensen que "no ens calen planificacions estatals que van més enllà de la mobilitat del Vallès, reclamarem la titularitat i els recursos corresponents".
Quant a les al·legacions, precisen que incideixen en el tractament que dona l'actual redactat a la carretera B-40 (el conegut com a Quart Cinturó) que els republicans consideren que "és una infraestructura que representa tot el contrari a un desenvolupament sostenible; no es pot acceptar una via d’alta capacitat que comportaria la destrucció de l’entorn natural i a la modificació del paisatge, en un context d’emergència climàtica". Així mateix, defensen que la connexió sostenible i eficient que necessiten Terrassa, Sabadell i Granollers és ferroviària i no viària. L’escrit d’al·legacions destaca també que cal prioritzar l'enllaç de la B-124 amb la C-58 tot aprofitant les infraestructures existents al territori.
Des d’ERC, finalment, afegeixen que el Pla "també recull aspectes que comparteixen i que milloren la mobilitat al Vallès, com l’aposta pel desplegament del Brcat, però aquesta aposta hauria d’anar acompanyada d’una visió clara de futur per a les connexions ferroviàries, ja que en aquest punt el document és poc ambiciós i cal apostar de manera clara per la mobilitat sostenible i el canvi modal cap al transport públic, i aprofitar aquesta oportunitat de liderar el canvi de paradigma de la mobilitat al nostre país".
ERC dels dos Vallesos sosté que el Pla de Mobilitat «es queda a mig camí» del desenvolupament sostenible
Destaca que cal canviar el paradigma de desenvolupament hereu dels anys 60
Ara a portada
Publicat el 14 de febrer de 2020 a les 19:06
Actualitzat el 14 de febrer de 2020 a les 19:07
Et pot interessar
-
Societat Sabadell posa a punt les fonts d'aigua ornamentals
-
Societat Mor un ciclista en caure per un barranc en una sortida de via a la C-1415A a Castellar del Vallès
-
Societat Obres al carrer de la República: totes les afectacions a la mobilitat
-
Societat Els alcaldes de l’Arc Metropolità reclamen a Brussel·les la gestió directa dels fons europeus per a habitatge