FEMVallès avisa que "el problema és la manca de diàleg entre Adif i la Generalitat, o es posen d'acord o tindrem un mal panorama en detriment del servei". El vocal de l'entitat, Manel Larrosa, en declaracions a l'ACN, reclama una millora del plantejament ferroviari per a Catalunya, on no és previst fer trams nous de Rodalies en els propers anys, mentre que a Madrid es preveu crear 60 quilòmetres més de vies.
El col·lectiu, integrat per membres d'entitats com la patronal Cecot, la Cambra de Comerç de Terrassa o Via Vallès, es va reunir aquest dimecres amb el director del Pla, Pere Macias, en una trobada d'on asseguren sortir-ne satisfets perquè el full de ruta segueix el seu camí, però demanen més implicació.
[noticiadiari]94/3477[/noticiadiari]
La reunió telemàtica va servir per conèixer l'evolució del projecte que ha de millorar la mobilitat en tren a l'àrea metropolitana. "S'està avançant en el desdoblament de la línia R3 de Rodalies, en el soterrament de l'R2 a Montcada i Reixac, amb una tercera via i que és una operació complexa, i s'està treballant en dues estacions noves a Terrassa Oest i a Can Llong de Sabadell", explica Larrosa.
FEMVallès vol una aposta amb visió estratègica en el Pla de Rodalies de Catalunya per millorar la mobilitat ferroviària a les comarques vallesanes. Una de les reclamacions que més van ressonar des de la plataforma és la creació de dos nodes que permetrien connectar la via R8 de Rodalies amb les S1 i S2 de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). El primer se situaria a l'alçada de l'Hospital General de Catalunya i el segon a la de l'estació de Volpelleres, totes dues a Sant Cugat del Vallès, i requeriria moure les parades de Rodalies fins a la intersecció amb les d'FGC.
El tren a l'aeroport
Un altre dels elements abordats és la connexió ferroviària amb l'aeroport del Prat. La Generalitat opta per crear una llançadora, mentre que en la reunió Macias s'hauria mostrat partidari d'aprofitar alguna de les línies ja existents i que ja creuen el subsòl de la capital catalana.
"Al·leguen que les línies de Sants estan col·lapsades, i fer emergir una llançadora bloquejaria la via", detalla Larrosa, tot apuntant que utilitzaria la infraestructura ja existent. Sobre la taula hi sumen la veu del territori, que demana que línies com l'R4 s'allarguin per poder anar, per exemple, de Manresa, Terrassa o Sabadell directament a l'aeroport sense baixar del tren.
[noticiadiari]35/74939[/noticiadiari]
[noticiadiari]35/74696[/noticiadiari]
FEMVallès avisa que «la manca de diàleg» entre Govern i Adif amenaça el servei ferroviari al Vallès
La plataforma reclama una visió més estratègica i estructural de la mobilitat a la comarca
ARA A PORTADA
-
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia Redacció
-
El germà d'Helena Jubany, amb la presó de la Laiglesia: «Necessitem distanciament de l'exposició pública» Redacció
-
La indústria lidera el creixement econòmic del Vallès Occidental el 2024, segons l’Anuari de BBVA Redacció
-
Illa defensa que «la ronda Nord s'ha de fer i s'ha de fer bé, amb totes les garanties i els requisits» Redacció
-
Publicat el 13 de febrer de 2021 a les 18:00
Et pot interessar
-
Societat
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta
-
Societat
La jutgessa envia a presó Santi Laiglesia com a principal sospitós de l'assassinat d'Helena Jubany
-
Societat
Tot porta a Santi Laiglesia: el judici a Helena Jubany, més a prop que mai 24 anys després
-
Societat
La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany
-
Societat Tres de cada quatre beques menjador al Vallès Occidental són per a alumnes amb nacionalitat espanyola
-
Societat
Sabadell posarà en marxa la zona de baixes emissions el pròxim dilluns 15 de setembre
