El president de la Generalitat, Quim Torra, ha assistit aquest diumenge a l'acte d'inauguració de l'Any de la Colla de Sabadell, un col·lectiu d'intel·lectuals que va revolucionar el panorama cultural català durant els anys 20. En la seva intervenció, Torra ha assegurat que "modernitat i compromís" són les paraules clau que defineixen el grup, i ha explicat que els membres de la Colla de Sabadell van lluitar a favor de la llibertat i l'autodeterminació.
En aquest sentit, el president ha parafrasejat a Obiols, un dels membres de la Colla de Sabadell: "Ells volen devorar-nos i nosaltres lluitem per no ser devorats". "I és així", ha dit.
Donar a conèixer el grup més enllà de Sabadell
Un dels principals objectius de l'Any Colla Sabadell és donar a conèixer el grup al voltant de Catalunya i en altres territoris de parla catalana, i buscar la influència que aquest col·lectiu d'intel·lectuals va exercir sobre altres ciutats i pobles.
A més del vermut-festa de presentació d'aquest diumenge, al programa d'activitats hi destaca també un simposi acadèmic i la posterior publicació dels debats que tindran lloc a la ciutat vallesana el 4 i 5 d'octubre, impulsat pel Col·lectiu Pere Quart, l'estrena d'un documental divulgatiu que ressegueix la història de la Colla, a finals d'any als Cines Imperial de Sabadell i una exposició itinerant en espais culturals i a la Xarxa de Biblioteques Públiques de la Generalitat.
La Colla de Sabadell es presenta en públic
El president Quim Torra ha assistit a l'acte de diumenge
ARA A PORTADA
Publicat el
17 de febrer de 2019 a
les 22:16
Actualitzat el
17 de febrer de 2019 a les
22:20
Et pot interessar
-
Societat
Controlat el foc de Santa Perpètua que ha cremat 20.000 metres quadrats de la nau d'Honda
-
Societat La defensa de Laiglesia demana «més temps» per respondre a les acusacions pel cas Jubany
-
Societat La polèmica discoteca Waka desafia l'ordre de tancament
-
Societat
Andanes i trens plens a Sabadell en la primera jornada de vaga a FGC
-
Societat
Renfe tira de l'autocar de la Unió Esportiva Castellar per portar passatgers de l'R4
-
Societat
Un terratrèmol nocturn desperta veïns del Vallès
