La consellera d'Economia i Hisenda, Natàlia Mas, ha instat l'Estat a la renovació d'un sistema fiscal “caduc”. Ha recordat que no s'ha renovat des de 2014 i això afecta especialment a Catalunya, així com a d’altres zones mediterrànies de la península ibèrica com el País Valencià i les illes Balears.
Ha indicat que això, a la pràctica, es tradueix en un “perjudici a la competitivitat”. Així s'ha expressat en una trobada amb agents econòmics, duta a terme aquest dimecres a la Cambra de Comerç de Sabadell. Mas ha insistit en què “la responsabilitat d’actualització” és del govern espanyol.
Una reivindicació que ha fet arran que el president de l'entitat empresarial, Ramon Alberich, hagi especificat que a Catalunya la “disponibilitat de recursos per habitant està per sota de les altres autonomies” i ha llançat la pregunta: “Quant està perdent en termes de PIB l’Estat amb una Catalunya ofegada”.
La titular d'Economia i Hisenda ha participat en una ponència a la seu sabadellenca en la qual ha presentat l'impacte dels pressupostos al Vallès Occidental. En aquest sentit, ha defensat l'aposta en els àmbit de la salut, amb gairebé 39 milions d’euros a l’Hospital Parc Taulí i 5,8 a l’Hospital de Terrassa, entre d’altres; els més de 120 milions d’euros fins a 2026 d’inversió al Parc de l’Alba; els 12,8 a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i la construcció d’un carril bici entre Sabadell i Terrassa.
[noticia]38515[/noticia]
També ha precisat la construcció d'habitatge assequible, amb inversions a les dues capitals vallesanes i Polinyà, i la calçada lateral de la C-58 entre Sabadell i Terrassa, entre altres coses en diferents àmbits. Alberich ha aprofitat per lamentar que, d'acord amb els comptes catalans, la comarca es troba "al darrera de tot en inversió per habitant", amb els més de 140 milions d'euros destinats al Vallès.
Mas li ha replicat que el gran gruix del pressupost no està "territorialitzat" i que únicament hi ha "identificades algunes actuacions". Tot i així, ha admès que és "un repte que hem de millorar" per aconseguir aterrar els números amb el territori.
La consellera Mas insta l'Estat a la renovació d'un sistema fiscal «caduc»
Defensa la inversió dels pressupostos catalans al Vallès Occidental
ARA A PORTADA
-
«L’essència del Museu d’Història de Sabadell» i «La Revista Can Oriach», les dues exposicions que el MHS presenta per Festa Major Redacció
-
El Museu d’Art de Sabadell celebra la Festa Major amb dues exposicions sobre dues artistes sabadellenques Redacció
-
-
El pregó de Marta Pontnou i Laura Fa i els Brodas Bros donaran el tret de sortida a la Festa Major de Sabadell 2025 Redacció
-
Sabadell recuperarà els espectacles d'aigua, llum i música a les fonts del Passeig tota la Festa Major Redacció

- Albert Hernàndez
- Exredactor de NacióSabadell
Publicat el 15 de març de 2023 a les 12:46
Et pot interessar
-
Societat Més de 400 escoles públiques de la ciutat tindran ventiladors pel pròxim curs
-
Societat Aprovat el projecte de remodelació de l’aparcament de sorra de l’Eix Macià que tindrà 248 places
-
Societat L'Ajuntament incrementarà un milió d'euros més el pressupost per a les escoles bressol municipals
-
Societat Comencen les obres de la primera residència pública de Sabadell
-
Societat Piscines municipals de Sabadell: preus i horaris de 2025
-
Societat Sabadell és la ciutat preferida de la població catalana per viure