La iniciativa Cims per la Llibertat es durà a terme el pròxim 13 d'octubre i té com a objectiu realitzar una ascensió simultània als 18 cims del país que han estat escollits prèviament per presos polítics i exiliats. "Tots tenim una muntanya mítica, un cim especial, un lloc on ens sentim bé, on ens agrada tornar-hi sols o amb amics, una muntanya que veiem i que forma part del nostre paisatge emocional, i els nostres presos i exiliats polítics ens han confessat els seus", segons explica l'organització de l'activitat al seu web.
Pretén ser una acció esportiva, solidària i reivindicativa per reclamar la llibertat dels presos polítics, exiliats i represaliats "amb l'objectiu de conscienciar de la injustícia que representa la situació dels nostres presos, exiliats i represaliats polítics, així com transmetre el nostre suport incondicional tant a ells com a les seves famílies", indica l'organització. De moment, tant els presos com els exiliats els han comunicat ja quina és la seva muntanya preferida. Com no podia ser d'una altra manera, Josep Rull ha escollit la Mola (1.103 metres); i Lluís Puig ha escollit el Tossal del Rei de Lluís Puig (1.351 metres).
Sé q sóc a casa quan veig La Mola. És el meu nord, el nord dels terrassencs i de molts vallesans. La miro quan obro la finestra de l’habitació dels meus fills. I els hi explico que hi viu un drac q baixa a #terrassa per la Festa Major.
— Josep Rull i Andreu
El 13 d’oct #cimsxlallibertat, apunta-t’hi ! pic.twitter.com/6tItb1CvSU
Et pot interessar
-
Societat
Detectat un cas de sarna en una escola bressol de Sabadell
-
Societat
L'Ajuntament de Sabadell posa en marxa una nova campanya de ciutat amb la lletra «S» com a símbol
-
Societat
Ferrocarrils oferirà servei ininterromput durant la Festa Major de Sabadell
-
Societat
L'Ajuntament de Sabadell prorrogarà el contracte de neteja viària i recollida de residus
-
Societat
Un camió cisterna tanca el pas a una grua després d'una picabaralla a la C-58, a Sabadell
-
Societat
Joan Jubany, sobre l'assassinat de la seva germana: «Qui ho va fer, que ens ho expliqui i ens deixi tancar el cercle»
