L’Arxiu Històric de Sabadell (AHS) ha rebut la donació de la família Vila-Puig Morera que concentra fotografies d’un segle, entre Maria Codina Duran, Joan Vila-Puig, Joan Morera Ribalta i Santiago Vila-Puig Codina. Una documentació que l’equipament ha de tractar perquè pugi estar enllestida al llarg de 2022.
La Maleta sabadellenca compta amb instantànies d’una pionera de la fotografia com Maria Codina, la primera dona guardonada en un certamen, va ser a l’estiu 1916 en el concurs d’aficionats de la Festa Major. Casada amb el pintor Joan Vila-Puig que també va utilitzar els retrats fotogràfics per a la seva obra i l’AHS n'ha rebut exemplars des de 1915 a 1953.
Joan Morera, que era encarregat de telers d’Hermen Ramos i de Sallarès i Deu, va fotografiar entorns familiars entre 1928 i 1966. I les instantànies de Santiago Vila-Puig Codina són entre 1958 i 1972.
L’Arxiu Històric de Sabadell rep un segle de fotografies de la família Vila-Puig Morera
Societat
Retrats de principis del segle XX i de la fotògrafa pionera Maria Codina
ARA A PORTADA
-
-
Acció Pesta porcina: Mossos i Guàrdia Civil tornen a escorcollar el laboratori de l'IRTA-CReSA Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat Un camió cisterna tanca el pas a una grua després d'una picabaralla a la C-58, a Sabadell Redacció
-
Esports La FAV denuncia el porter del Sabadell Diego Fuoli per un «delicte d'odi» en la celebració de l'ascens Redacció
Publicat el
30 de juny de 2021 a
les 17:43
Actualitzat el
30 de juny de 2021 a les
17:50
Et pot interessar
-
Societat
Joan Jubany, sobre l'assassinat de la seva germana: «Qui ho va fer, que ens ho expliqui i ens deixi tancar el cercle»
-
Societat
Controlat el foc de Santa Perpètua que ha cremat 20.000 metres quadrats de la nau d'Honda
-
Societat
La jutgessa denega a Laiglesia la petició de més dies per presentar l'escrit de defensa
-
Societat
Un magistrat del Suprem i un del Constitucional, pregoners de la Festa Major de Badia
-
Societat La defensa de Laiglesia demana «més temps» per respondre a les acusacions pel cas Jubany
-
Societat
Per què quatre helicòpters militars han sobrevolat Sabadell i Terrassa?
