L’Entesa per Sabadell fa una crida a la mobilització, a participar activament a la Via Lliure a la República Catalana de l’11 de setembre i en els actes reivindicatius convocats el mateix dia i a la vigília. En un comunicat la formació ha apostat per la "ruptura amb el règim del 78", i el dret a decidir dels catalans a través de les eleccions plebiscitàries del proper 27 de setembre.
Segons la força política, el PP, el govern de Rajoy, el PSOE, Ciutadans i la gran majoria dels mitjans de comunicació estatals "coincideixen a negar el caràcter plebiscitari de les eleccions del 27-S però, alhora, acceleren i incrementen la seva campanya per a desmobilitzar
l’extraordinària mobilització popular pel dret a decidir que viu Catalunya". En aquest sentit critica que l'estat estigui preparant el terreny per a una resposta autoritària i antidemocràtica com pot ser la suspensió de l’autonomia o la reforma exprés del Tribunal Constitucional.
"Després d’anys de negar que a Catalunya existís cap conflicte polític, el govern espanyol s’està preparant per encarar-lo de forma no democràtica (com seria permetent fer el referèndum que es reclama), amb una ofensiva autoritària carregada d’amenaces, intimidació i repressió", considera l'Entesa.
Així assegura que "aquesta resposta de l’Estat és la que està dotant de manera inapel·lable un caràcter plebiscitari a les eleccions del 27-S" i adverteix que la voluntat popular majoritària a Catalunya "s’expressarà democràticament a través de les urnes i cap òrgan polític o judicial ho podrà impedir".
L'Entesa fa una crida a la mobilització l’11-S i a participar en la Via Lliure
Aposta per la "ruptura amb el règim del 78" i per exigir el dret a decidir dels catalans a través de les eleccions plebiscitàries del proper 27 de setembre

ARA A PORTADA
-
-
Dos anys del 28-M: com estan les quatre capitals del país? D. Cobo / B. Surroca / À. Llobet / A. Ramos
-
El Banc Sabadell «no és imprescindible»: les raons de Competència per avalar l'opa Pep Martí i Vallverdú
-
-
Quines poblacions de Catalunya es beneficiarien del tren orbital que planteja el Govern? Anna Mira Perich
Publicat el 04 de setembre de 2015 a les 15:48
Actualitzat el 04 de setembre de 2015 a les 15:57
Et pot interessar
-
Societat Denuncien abocaments d'origen industrial al riu Ripoll a Sabadell
-
Societat Estudiants de la UAB acampen per demanar que la universitat trenqui els vincles amb Israel
-
Societat Les deficiències de construcció només afecten l'edifici sinistrat: tot el que sabem de Via Sabadell
-
Societat Cinc persones hospitalitzades arran d'un incendi a un tercer pis del carrer de Prullans de Sabadell
-
Societat Els comerços de Via Sabadell es mantenen tancats l'endemà del despreniment mortal
-
Societat Polèmica a Sabadell per un taller d'iniciació al sadomasoquime