L’Entesa per Sabadell fa una crida a la mobilització, a participar activament a la Via Lliure a la República Catalana de l’11 de setembre i en els actes reivindicatius convocats el mateix dia i a la vigília. En un comunicat la formació ha apostat per la "ruptura amb el règim del 78", i el dret a decidir dels catalans a través de les eleccions plebiscitàries del proper 27 de setembre.
Segons la força política, el PP, el govern de Rajoy, el PSOE, Ciutadans i la gran majoria dels mitjans de comunicació estatals "coincideixen a negar el caràcter plebiscitari de les eleccions del 27-S però, alhora, acceleren i incrementen la seva campanya per a desmobilitzar
l’extraordinària mobilització popular pel dret a decidir que viu Catalunya". En aquest sentit critica que l'estat estigui preparant el terreny per a una resposta autoritària i antidemocràtica com pot ser la suspensió de l’autonomia o la reforma exprés del Tribunal Constitucional.
"Després d’anys de negar que a Catalunya existís cap conflicte polític, el govern espanyol s’està preparant per encarar-lo de forma no democràtica (com seria permetent fer el referèndum que es reclama), amb una ofensiva autoritària carregada d’amenaces, intimidació i repressió", considera l'Entesa.
Així assegura que "aquesta resposta de l’Estat és la que està dotant de manera inapel·lable un caràcter plebiscitari a les eleccions del 27-S" i adverteix que la voluntat popular majoritària a Catalunya "s’expressarà democràticament a través de les urnes i cap òrgan polític o judicial ho podrà impedir".
L'Entesa fa una crida a la mobilització l’11-S i a participar en la Via Lliure
Aposta per la "ruptura amb el règim del 78" i per exigir el dret a decidir dels catalans a través de les eleccions plebiscitàries del proper 27 de setembre
ARA A PORTADA
-
La FAV denuncia el porter del Sabadell Diego Fuoli per un «delicte d'odi» en la celebració de l'ascens Redacció
-
Polèmica en la celebració de l'ascens del Sabadell: el porter Diego Fuoli incita l'afició a insultar Pedro Sánchez Redacció
-
Joan Jubany, sobre l'assassinat de la seva germana: «Qui ho va fer, que ens ho expliqui i ens deixi tancar el cercle» Redacció
-
-
Publicat el
04 de setembre de 2015 a
les 15:48
Actualitzat el
04 de setembre de 2015 a les
15:57
Et pot interessar
-
Societat
Controlat el foc de Santa Perpètua que ha cremat 20.000 metres quadrats de la nau d'Honda
-
Societat La defensa de Laiglesia demana «més temps» per respondre a les acusacions pel cas Jubany
-
Societat
Per què quatre helicòpters militars han sobrevolat Sabadell i Terrassa?
-
Societat La polèmica discoteca Waka desafia l'ordre de tancament
-
Societat
Andanes i trens plens a Sabadell en la primera jornada de vaga a FGC
-
Societat
Renfe tira de l'autocar de la Unió Esportiva Castellar per portar passatgers de l'R4
