ERC, ICV-EUiA i la CUP de Sant Cugat han anunciat aquest dijous que plantejaran una nova auditoria per conèixer les adjudicacions d'obra pública a la localitat que tenen indicis d'irregularitats i que podrien estar vinculades al cas 3%. Han plantejat l'auditoria pel fet que coincideixen en el temps les irregularitats amb donacions a les fundacions vinculades a l'antiga Convergència, CatDem i Fòrum de Barcelona, tal com va publicar El País el passat cap de setmana.
La portaveu republicana, Mireia Ingla, ha explicat que es tracten de construccions a la zona de la Bôbila, el complex esportiu de Mira-sol i habitatges públics a l'avinguda Francesc Macià, entre d'altres. La petició de les tres forces de l'oposició es traduirà en una moació d'urgència de cara al ple de febrer, programat per al dia 19.
La proposta també inclourà la reclamació de tota la informació que ha requerit el jutjat d'El Vendrell (Tarragona), que investiga el cas 3%, i plantejarà portar a la Fiscalia Anticorrupció i a l'Oficina Antifrau de Catalunya aquestes noves adjudicacions, sense descartar tampoc recórrer a la Sindicatura de Comptes de Catalunya.
La portaveu de la CUP, Núria Gibert, ha assenyalat que aquestes suposades donacions, coincideixen en el període que Convergència va perdre la Generalitat: "No sabem si han significat que anessin dopats a les eleccions", ha aclarit i ha suggerit que han pogut adulterar les regles del joc democràtic en comptar amb més finançament il·legal per al partit.
Les tres formacions han coincidit en què ara no és el moment de demanar dimissions, en referència a l'alcaldessa de la localitat, Mercè Conesa: "Demanar-l'hi sense tenir alternativa és una irresponsabilitat". A més, Gibert ha afegit que és possible que hi hagi hagut omissió o negligència, per la qual cosa ha remarcat la necessitat d'aquesta auditoria, perquè s'assumeixin responsabilitats.
Ha "apel·lat a la ciutadania i als seus treballadors públics per si en qualsevol moment han vist alguna cosa que no s'ajusti a llei" perquè aportin dades, de forma anònima, acudint a l'Oficina Antifrau o a la bústia anònima. Ingla ha dit que aquesta petició es fa, perquè l'actual auditoria encarregada, que està en fase de licitació i estudia les adjudicacions a Ferrovial, no es pot alterar.
L'oposició de Sant Cugat planteja una altra auditoria per suposats lligams amb el cas 3%
Societat
ERC, CUP i ICV-EUiA han presentat una moció d'urgència per debatre-ho al ple de febrer
ARA A PORTADA
-
Acció Pesta porcina: Mossos i Guàrdia Civil tornen a escorcollar el laboratori de l'IRTA-CReSA Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat Un camió cisterna tanca el pas a una grua després d'una picabaralla a la C-58, a Sabadell Redacció
-
Esports La FAV denuncia el porter del Sabadell Diego Fuoli per un «delicte d'odi» en la celebració de l'ascens Redacció
-
Societat Joan Jubany, sobre l'assassinat de la seva germana: «Qui ho va fer, que ens ho expliqui i ens deixi tancar el cercle» Redacció
Publicat el
08 de febrer de 2018 a
les 16:55
Actualitzat el
08 de febrer de 2018 a les
17:08
Et pot interessar
-
Societat
Controlat el foc de Santa Perpètua que ha cremat 20.000 metres quadrats de la nau d'Honda
-
Societat
La jutgessa denega a Laiglesia la petició de més dies per presentar l'escrit de defensa
-
Societat
Un magistrat del Suprem i un del Constitucional, pregoners de la Festa Major de Badia
-
Societat La defensa de Laiglesia demana «més temps» per respondre a les acusacions pel cas Jubany
-
Societat
Per què quatre helicòpters militars han sobrevolat Sabadell i Terrassa?
-
Societat La polèmica discoteca Waka desafia l'ordre de tancament
