A la via pública de Barcelona s'han trobat sis persones mortes durant el confinament, des del passat 19 de març. Quatre dels casos corresponen a sensesostre morts de forma violenta, i la policia atribueix almenys tres d'aquests crims al presumpte assassí detingut aquest dimarts, només unes hores després que es produís un altre homicidi.
La primera mort es va produir la nit del 18 al 19 de març, a les portes d'un supermercat. Els Mossos ja van detenir una altra persona per aquests fets, però l'homicidi encara està per resoldre. Ara s'investiga si el detingut avui també hi podria estar involucrat.
El segon homicidi va ser el 16 d'abril, al barri del Fort Pienc, aquest cop de dia, i el tercer va ser al carrer Casp, 48 hores més tard i de matinada, el 18 d'abril. A més, s'han trobat altres dos homes morts a la via pública els darrers dies a Barcelona, que la policia en principi no considera com a homicidis: al barri de Vallbona, el 24 d'abril, i ahir mateix a Collserola. Tots aquests casos estan situats en el següent mapa interactiu:
El presumpte assassí de sensesostre detingut aquest dimarts actuava amb una "violència desmesurada i gratuïta" deixant indefensa la víctima. Així ho ha explicat l'intendent cap de l'Àrea d'Investigació Criminal dels Mossos d'Esquadra, Joan Carles de la Granja, en una roda de premsa al costat del conseller d'Interior de la Generalitat, Miquel Buch.
El responsable d'Interior ha informat que el cas està sota secret de sumari, i que donen per tancat aquest episodi concret de morts. "Aquests homicidis a la via pública a víctimes sense llar s'ha acabat". El conseller ha explicat que el cos de Mossos ha dedicat molts esforços en aquest cas amb un ampli dispositiu, ha felicitat als investigadors i ha qualificat el cas com a "dolorós" per afectar a persones vulnerables com són el col·lectiu sense llar.
[noticiadiari]2/201306[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201299[/noticiadiari]
MAPA Sis morts al carrer a Barcelona durant el confinament
Quatre dels casos són sensesostre morts de forma violenta, i la policia n'atribueix almenys tres al presumpte assassí detingut aquest dimarts
ARA A PORTADA
-
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia Redacció
-
El germà d'Helena Jubany, amb la presó de la Laiglesia: «Necessitem distanciament de l'exposició pública» Redacció
-
La indústria lidera el creixement econòmic del Vallès Occidental el 2024, segons l’Anuari de BBVA Redacció
-
Illa defensa que «la ronda Nord s'ha de fer i s'ha de fer bé, amb totes les garanties i els requisits» Redacció
-
Publicat el 28 d’abril de 2020 a les 20:58
Et pot interessar
-
Societat
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta
-
Societat
La jutgessa envia a presó Santi Laiglesia com a principal sospitós de l'assassinat d'Helena Jubany
-
Societat
Tot porta a Santi Laiglesia: el judici a Helena Jubany, més a prop que mai 24 anys després
-
Societat
La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany
-
Societat Tres de cada quatre beques menjador al Vallès Occidental són per a alumnes amb nacionalitat espanyola
-
Societat
Sabadell posarà en marxa la zona de baixes emissions el pròxim dilluns 15 de setembre
