En la conversa, publicada a l'edició d'aquest dimarts, Serracant ha subratllat que es declara innocent “respecte del concepte de desobediència administrativa” i ha seguit, “no vaig cometre cap delicte perquè, si el referèndum es va realitzar, va ser perquè la gent es va organitzar”.
En aquest sentit, ha apuntat que la població “va desbordar els espais i, tot i les instruccions judicials, va poder votar”. I ha garantit que des del consistori “no hi va haver una acció deliberada per utilitzar-los” i que d'aquesta manera es pogués celebrar la jornada. La seva compareixença, ha dit, “serà una oportunitat per poder recordar els fets" i ha prosseguit, "el dia en què Sabadell es va autoorganitzar” i ha rematat, “i va patir una brutal repressió de les forces policials a l’Escola Nostra Llar”.
[noticia]37770[/noticia]
A la pregunta de si la posterior gestió de l’1-O del Govern “va ser una oportunitat perduda per a l’indepedentisme”, l’exbatlle ha admès que “podríem haver anat a més, però sempre quedarà l’aprenentatge col·lectiu i la lliçó d’un poble que va poder desbordar les institucions”.