Quan falten cinc dies per celebrar-se les eleccions catalanes, la Junta Electoral de Zona (JEZ) de Sabadell ha rebut 1.012 al·legacions per no ser en una mesa electoral, amb dades fins el passat 2 de febrer, segons ha informat aquest dimarts el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).
Es manté així la xifra coneguda fa justament una setmana i el que suposa el 19,3% de les 5.220 persones cridades a forma part d'una setmana i que han presentat una justificació. Tot i ser una dada elevada, es troba per sota d'altres organismes dels Vallesos: a Terrassa se n'han notificat 1.324 i a Granollers, 1.106.
La JEZ de Sabadell aplega una dotzena de municipis del Vallès Occidental sud, sud-est i els que són limítrofs amb la capital vallesana com Sentmenat, Castellar, Sant Quirze, Barberà, Badia, Santa Perpètua de Mogoda i Polinyà. En total, hi ha previst instal·lar 581 meses electorals, sent Sabadell la localitat que més en concentra, pràcticament la meitat: 246.
[noticia]33414[/noticia]
En l'àmbit català, entre les juntes electorals han rebut més de 25.500 excuses, cosa que es tradueix en més del 30% de tots els membres convocats. La majoria han argumentat que no volen assistir-hi per por a contagiar-se de Covid o fer-ho els seus familiars.
La llei del règim electoral fixa les raons que es consideren vàlides per defugir la participació en una mesa electoral, bé com a president o com a vocal. Si la Junta Electoral no les accepta, el ciutadà que ha rebut la citació no es presenta, les sancions van des de la multa fins a una pena d'entre tres mesos i un any de presó.
[plantillaeleccions]
Més d'un miler de persones presenten al·legacions per ser en una mesa electoral a la zona de Sabadell
A falta de cinc dies per celebrar-se els comicis es manté la xifra total d'excuses
ARA A PORTADA
-
-
Dos anys del 28-M: com estan les quatre capitals del país? D. Cobo / B. Surroca / À. Llobet / A. Ramos
-
El Banc Sabadell «no és imprescindible»: les raons de Competència per avalar l'opa Pep Martí i Vallverdú
-
-
Quines poblacions de Catalunya es beneficiarien del tren orbital que planteja el Govern? Anna Mira Perich
Publicat el 09 de febrer de 2021 a les 18:45
Et pot interessar
-
Societat Denuncien abocaments d'origen industrial al riu Ripoll a Sabadell
-
Societat Estudiants de la UAB acampen per demanar que la universitat trenqui els vincles amb Israel
-
Societat Les deficiències de construcció només afecten l'edifici sinistrat: tot el que sabem de Via Sabadell
-
Societat Cinc persones hospitalitzades arran d'un incendi a un tercer pis del carrer de Prullans de Sabadell
-
Societat Els comerços de Via Sabadell es mantenen tancats l'endemà del despreniment mortal
-
Societat Polèmica a Sabadell per un taller d'iniciació al sadomasoquime