Sabadell torna a ser ciutat contra el feixisme i el racisme i en favor de la convivència en la diversitat. Així ho ha anunciat l'alcalde, Maties Serracant, durant la celebració del ple ordinari de febrer, celebrat aquest dijous. Es tracta d'una proposta de la junta de portaveus, a proposta de la comissió de convivència i a la qual s'ha donat llum verda per unanimitat.
L'acord pretén ratificar la firma ja establerta el gener de 2014, quan ja es va declarar en aquesta línia. Aquesta vegada, l'entesa busca "ratificar" aquest compromís, a la vegada que l'Ajuntament condemni formalment totes les manifestacions i declaracions públiques que facin apologia del feixisme, racisme, xenofòbia o qualsevol altre tipus de discriminació i/o genocidi.
Així com, davant de qualsevol agressió feixista, racista, masclista o LGTBI fòbica a la ciutat, activi el protocol ja existent a través de la Comissió de la Convivència i amb l’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Sabadell per donar suport jurídic a les persones agredides.
També contempla que el consistori promogui "la memòria històrica arreu de la ciutat com a antídot contra el feixisme, el racisme i la intolerància". La proposta recorda que enguany farà 80 anys del final de la Guerra Civil espanyola i de l’inici del règim franquista.
Sabadell, ciutat lliure de feixisme i racisme
Societat
Aquest compromís busca ratificar el que es va signar el gener de 2014
ARA A PORTADA
-
-
Acció Pesta porcina: Mossos i Guàrdia Civil tornen a escorcollar el laboratori de l'IRTA-CReSA Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat Un camió cisterna tanca el pas a una grua després d'una picabaralla a la C-58, a Sabadell Redacció
-
Esports La FAV denuncia el porter del Sabadell Diego Fuoli per un «delicte d'odi» en la celebració de l'ascens Redacció
- Albert Hernàndez
- Exredactor de NacióSabadell
Publicat el
28 de febrer de 2019 a
les 21:49
Actualitzat el
28 de febrer de 2019 a les
22:10
Et pot interessar
-
Societat
Joan Jubany, sobre l'assassinat de la seva germana: «Qui ho va fer, que ens ho expliqui i ens deixi tancar el cercle»
-
Societat
Controlat el foc de Santa Perpètua que ha cremat 20.000 metres quadrats de la nau d'Honda
-
Societat
La jutgessa denega a Laiglesia la petició de més dies per presentar l'escrit de defensa
-
Societat
Un magistrat del Suprem i un del Constitucional, pregoners de la Festa Major de Badia
-
Societat La defensa de Laiglesia demana «més temps» per respondre a les acusacions pel cas Jubany
-
Societat
Per què quatre helicòpters militars han sobrevolat Sabadell i Terrassa?
