Sabadell torna a ser ciutat contra el feixisme i el racisme i en favor de la convivència en la diversitat. Així ho ha anunciat l'alcalde, Maties Serracant, durant la celebració del ple ordinari de febrer, celebrat aquest dijous. Es tracta d'una proposta de la junta de portaveus, a proposta de la comissió de convivència i a la qual s'ha donat llum verda per unanimitat.
L'acord pretén ratificar la firma ja establerta el gener de 2014, quan ja es va declarar en aquesta línia. Aquesta vegada, l'entesa busca "ratificar" aquest compromís, a la vegada que l'Ajuntament condemni formalment totes les manifestacions i declaracions públiques que facin apologia del feixisme, racisme, xenofòbia o qualsevol altre tipus de discriminació i/o genocidi.
Així com, davant de qualsevol agressió feixista, racista, masclista o LGTBI fòbica a la ciutat, activi el protocol ja existent a través de la Comissió de la Convivència i amb l’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Sabadell per donar suport jurídic a les persones agredides.
També contempla que el consistori promogui "la memòria històrica arreu de la ciutat com a antídot contra el feixisme, el racisme i la intolerància". La proposta recorda que enguany farà 80 anys del final de la Guerra Civil espanyola i de l’inici del règim franquista.
Sabadell, ciutat lliure de feixisme i racisme
Aquest compromís busca ratificar el que es va signar el gener de 2014
ARA A PORTADA
-
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia Redacció
-
El germà d'Helena Jubany, amb la presó de la Laiglesia: «Necessitem distanciament de l'exposició pública» Redacció
-
La indústria lidera el creixement econòmic del Vallès Occidental el 2024, segons l’Anuari de BBVA Redacció
-
Illa defensa que «la ronda Nord s'ha de fer i s'ha de fer bé, amb totes les garanties i els requisits» Redacció
-
- Albert Hernàndez
- Exredactor de NacióSabadell
Publicat el 28 de febrer de 2019 a les 21:49
Actualitzat el 28 de febrer de 2019 a les 22:10
Et pot interessar
-
Societat
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta
-
Societat
La jutgessa envia a presó Santi Laiglesia com a principal sospitós de l'assassinat d'Helena Jubany
-
Societat
Tot porta a Santi Laiglesia: el judici a Helena Jubany, més a prop que mai 24 anys després
-
Societat
La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany
-
Societat Tres de cada quatre beques menjador al Vallès Occidental són per a alumnes amb nacionalitat espanyola
-
Societat
Sabadell posarà en marxa la zona de baixes emissions el pròxim dilluns 15 de setembre
