Sabadell comptarà amb 57 col·legis electorals i 225 meses per a les eleccions del proper 27 de setembre. Aquestes dades suposen 13 meses més que en en els passats comicis que s'habilitaran per respondre a l'augment del 10% de la participació que ha previst l'Institut Nacional d’Estadística.
El nombre total d’electors que figuren a les llistes provisionals del cens de la ciutat és de 152.501. En aquestes eleccions podran votar els ciutadans i ciutadanes espanyols majors d'edat que tinguin la condició política de catalans (s’obté mitjançant la inscripció o alta en el padró municipal d’habitants com a veí de qualsevol municipi de Catalunya), inscrits al cens electoral.
Condicions per ser membre de mesa
A grans trets, les condicions establertes legalment per ser membres de mesa són ser menor de 70 anys el dia de la votació, tot i que amb 65 anys poden demanar ser substituïts, i major de 18 anys el dia del sorteig i com a mínim saber llegir i escriure.
Pel que fa als càrrecs de les meses electorals es trien 9 persones per mesa (1 president titular i 2 suplents; 1 primer vocal titular i 2 suplents; i 1 segon vocal titular i 2 suplents), de les quals el dia de les eleccions se n’hi hauran de quedar tres: un president i dos vocals.
Dilluns s'escolliran els membres de les meses
El proper dilluns, durant un Ple extraordinari, es farà el sorteig públic per seleccionar els membres de mesa per a les eleccions. Resultaran nomenades un total de 2.025 persones. Es preveu que el sorteig, que es farà de manera informàtica, tindrà una durada inferior als dos minuts.
Els nomenaments es notifiquen en un termini de tres dies a partir del sorteig. Si algun nomenat té una causa justificada i documentada que l’impedeixi d’acceptar el càrrec, disposarà d’un termini de set dies des de la notificació per al·legar davant la Junta Electoral de Zona, situada a l’edifici dels Jutjats de Sabadell. En el supòsit que la Junta Electoral de Zona (JEZ) accepti aquestes al·legacions, el mateix programa informàtic tria aleatòriament un altre
elector per substituir-lo.
Sabadell comptarà amb 57 col·legis electorals i 225 meses el 27-S
Societat
El nombre total d’electors que figuren a les llistes provisionals del cens de la ciutat és de 152.501 persones
ARA A PORTADA
-
Societat Tres casos més de maltractament de nadons no detectats a temps: Salut obre una investigació Neus Climent
-
Societat La jutgessa envia a judici Santi Laiglesia, principal sospitós de la mort d'Helena Jubany Neus Climent
-
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Successos Desarticulen a Sabadell una organització que facilitava l'entrada irregular de migrants dominicans a Europa ACN
Publicat el
27 d’agost de 2015 a
les 15:49
Actualitzat el
27 d’agost de 2015 a les
16:00
Et pot interessar
-
Societat
Santi Laiglesia, a un pas de judici per la mort d'Helena Jubany
-
Societat
La jutgessa decidirà divendres que ve si obre judici oral contra Laiglesia pel cas Jubany
-
Societat
La rehabilitació del Taulí escalarà fins als 70 milions d'euros
-
Societat
Detectat un cas de sarna en una escola bressol de Sabadell
-
Societat
L'Ajuntament de Sabadell posa en marxa una nova campanya de ciutat amb la lletra «S» com a símbol
-
Societat
Ferrocarrils oferirà servei ininterromput durant la Festa Major de Sabadell
