Sabadell debatrà la no aplicació de la Llei Mordassa en Junta de Portaveus

Ho farà dilluns a petició de l’Associació Lliure d’Advocats i Advocades de Catalunya | Diferents municipis vallesans ho posaran sobre la taula

Publicat el 18 de setembre de 2015 a les 19:56
Actualitzat el 18 de setembre de 2015 a les 23:03

Concentració davant l'Ajuntament contra la Llei Mordassa, el passat mes de juliol. Foto: Albert Segura


L’Ajuntament de Sabadell debatrà en Junta de Portaveus del proper dilluns la no aplicació de la Llei Mordassa al municipi, després que l’Associació Lliure d’Advocats i Advocades de Catalunya (ALL@C) els hagi remès la petició, de la mateixa manera que ho ha fet en altres municipis. En concret, la petició s’ha fet als grups polítics de Sabadell, Montcada i Reixac, Ripollet, Barberà del Vallès, Castellar del Vallès i Sant Llorenç Savall.
 
En concret, es fa una petició perquè els Ajuntaments mostrin el seu rebuig a la llei de Seguretat ciutadana, i es comprometin a no aplicar aquesta llei en tot allò que representi una vulneració dels drets humans i de les llibertats civils i polítiques. També es demana que per part dels Ajuntaments s’aprovi una petició de dimissió del Ministre espanyol d’Interior, Jorge Fernàndez Diaz, impulsor d’aquesta llei de Seguretat Ciutadana.
 
A l’escrit dirigit per l’ALL@C als partits polítics amb representació als consistoris municipals, s’argumenta que l’aprovació de la Llei de Seguretat ciutadana i la reforma del Codi Penal que va entrar en vigor l’ 1 de juliol de 2015, suposa un pas endavant en l’estratègia legislativa de precarització dels drets i un dels símptomes més preocupants de la degradació de la democràcia actual. L’ALL@C creu que en aquests  moments “els drets civils i polítics tan bàsics com la llibertat, la reunió, la manifestació, la llibertat d’expressió, informació o vaga estan sent buidats de continguts”.
 
S’expressa igualment que aquestes noves lleis aprovades han estat concebudes com un mecanisme de control i dissuasió dels actes de legítima protesta i representa una criminalització de les protestes socials davant les retallades dels drets.
 
Què és la Llei Mordassa?
 
La Llei de Protecció de la Seguretat Ciutadana, coneguda popularment com llei mordassa, és una llei que endureix les sancions ja existents, introdueix noves infraccions per infondre por a les persones que volen expressar-se i manifestar-se, per a registrar i identificar a les persones, i per a sancionar als manifestants. A més la Llei de Protecció de la Seguretat ciutadana no solament no protegeix a la ciutadania sinó que legalitza, contra tots els tractats internacionals i la jurisprudència del Tribunal Europeu de Drets Humans, les expulsions sumaries de les fronteres d’Espanya, a persones que migren buscant una vida millor, negant-los  els drets a demanar asil, a gaudir d’assistència legal, a evitar ser torturats en el seu país d’origen  i ignorant el deure que tenim d’identificar a persones vulnerables com a menors, perseguits polítics, víctimes de tràfic d’ éssers humans o senzillament persones sense recursos. 
 
L’ALL@C té constància que la petició ha estat ben rebuda per molts grups polítics municipals, que han fet arribar a l’associació la voluntat d’impulsar la moció per què finalment sigui aprovada. En concret a Sabadell, es discutirà a la propera Junta de portaveus que tindrà lloc el proper dilluns, dia 21 de setembre