L'Ajuntament de Sabadell rebrà un subvenció de 286.812 euros, procedents del programa Horitzó 2020 de la Comissió Europea, per produir productes locals que es conrearan al rodal. Es tracta d'una ajuda dins de l’àrea Aproximació innovadora als sistemes d’alimentació de les ciutats impulsada pels ciutadans”.
La capital vallesana, l'única de l'Estat que hi participa, s'adhereix a aquesta proposta de recerca de 4 anys, liderada per la Universitat de Bolonya, que potenciarà el cultiu de productes de proximitat dins el terme municipal per garantir la sobirania alimentària i la qualitat dels aliments.
A Sabadell es plantaran uns varietats ecològiques locals d’horticultura en una extensió de tres hectàrees repartides entre el Parc Agrari i l’horta del riu Ripoll. En aquest projecte hi col·labora l’Institut de Ciències i Tecnologia Ambiental de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
L’objectiu és treballarà amb varietats locals en conreus ecològics, amb menys consum d’aigua i fertilitzants. Una part serà per agricultors professionals (que vendran directament els productes al mercat i botigues de Sabadell) i una altra serà per a la població en general, és a dir, horta social (cooperatives de consum de productes ecològics locals i centres educatius).
Sabadell rebrà una subvenció per produir productes de proximitat al rodal
Societat
Són 286.812 euros del programa Horitzó 2020 de la Comissió Europea
ARA A PORTADA
-
Successos Mor un home de 34 anys en un xoc frontal a la BV-1248 a Sabadell: un dels cotxes era robat Redacció
-
Societat L'Ajuntament de Sabadell prorrogarà el contracte de neteja viària i recollida de residus Redacció
-
Política Unes 150 persones es manifesten a Sabadell per reclamar l’aplicació de l’amnistia als CDR Redacció
-
Acció Pesta porcina: Mossos i Guàrdia Civil tornen a escorcollar el laboratori de l'IRTA-CReSA Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el
15 de setembre de 2019 a
les 17:00
Et pot interessar
-
Societat
Un camió cisterna tanca el pas a una grua després d'una picabaralla a la C-58, a Sabadell
-
Societat
Joan Jubany, sobre l'assassinat de la seva germana: «Qui ho va fer, que ens ho expliqui i ens deixi tancar el cercle»
-
Societat
Controlat el foc de Santa Perpètua que ha cremat 20.000 metres quadrats de la nau d'Honda
-
Societat
La jutgessa denega a Laiglesia la petició de més dies per presentar l'escrit de defensa
-
Societat
Un magistrat del Suprem i un del Constitucional, pregoners de la Festa Major de Badia
-
Societat La defensa de Laiglesia demana «més temps» per respondre a les acusacions pel cas Jubany
