L'Ajuntament de Sabadell rebrà un subvenció de 286.812 euros, procedents del programa Horitzó 2020 de la Comissió Europea, per produir productes locals que es conrearan al rodal. Es tracta d'una ajuda dins de l’àrea Aproximació innovadora als sistemes d’alimentació de les ciutats impulsada pels ciutadans”.
La capital vallesana, l'única de l'Estat que hi participa, s'adhereix a aquesta proposta de recerca de 4 anys, liderada per la Universitat de Bolonya, que potenciarà el cultiu de productes de proximitat dins el terme municipal per garantir la sobirania alimentària i la qualitat dels aliments.
A Sabadell es plantaran uns varietats ecològiques locals d’horticultura en una extensió de tres hectàrees repartides entre el Parc Agrari i l’horta del riu Ripoll. En aquest projecte hi col·labora l’Institut de Ciències i Tecnologia Ambiental de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
L’objectiu és treballarà amb varietats locals en conreus ecològics, amb menys consum d’aigua i fertilitzants. Una part serà per agricultors professionals (que vendran directament els productes al mercat i botigues de Sabadell) i una altra serà per a la població en general, és a dir, horta social (cooperatives de consum de productes ecològics locals i centres educatius).
Sabadell rebrà una subvenció per produir productes de proximitat al rodal
Són 286.812 euros del programa Horitzó 2020 de la Comissió Europea
ARA A PORTADA
-
-
20 detinguts i més de 160 denúncies en el novè dispositiu «Kanpai» contra la multireincidència Redacció
-
«Només queda que els accionistes enterrin l'opa»: ofensiva final del Sabadell per frenar el BBVA Redacció
-
-
Gabriel Fernàndez, portaveu d'ERC a Sabadell, deixa el partit per desavinences amb la direcció Redacció
Publicat el 15 de setembre de 2019 a les 17:00
Et pot interessar
-
Societat
La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany
-
Societat Tres de cada quatre beques menjador al Vallès Occidental són per a alumnes amb nacionalitat espanyola
-
Societat
Sabadell posarà en marxa la zona de baixes emissions el pròxim dilluns 15 de setembre
-
Societat
La inversió municipal per aclimatar les escoles de Sabadell suma més de 6 milions d’euros
-
Societat
Tot el que has de saber si vas a la Festa Major de Sabadell
-
Societat
On i quan puc anar a recollir el mocador per a la Festa Major?
