El portaveu del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), Josep Maria Soto, ha anunciat que el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya ha posat a disposició de l'Hospital d'Igualada 180 llits de l'Hospital General de Catalunya, propietat del Grupo Quirón Salud, per als afectats de coronavirus de la Conca d'Òdena, una de les zones més afectades de Catalunya.
Amb l'objectiu de disminuir la pressió a l'Hospital d'Igualada, es traslladarà a Sant Cugat aquells pacients que decideixin els professionals en funció de la seva situació. De fet, aquest dissabte a la tarda ja s'hi ha traslladat una desena de persones. Soto ha explicat que l'Hospital General de Catalunya compta amb una unitat per a pacients crítics i està dotada amb màquines com ventiladors. Tot i això, però, assegura que també s'estan realitzant compres per poder mantenir l'hospital ben equipat.
El metge ha destacat que la mesura serà "un baló d'oxigen" pel centre de la capital de l'Anoia i també servirà per guanyar temps perquè els professionals confinats a casa, a mesura que es vagin recuperant, es puguin anar reincorporant amb normalitat. Soto també ha afegit que des de l'inici del brot a la Conca d'Òdena, l'Hospital d'Igualada ja ha contractat 24 professionals externs de reforç.
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198648[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198658[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Salut destina 180 llits de l'Hospital General de Catalunya pels contagiats de coronavirus del brot d'Igualada
Aquest dissabte a la tarda ja s'hi ha trasllat una desena de persones
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de març de 2020 a les 22:00
Et pot interessar
-
Societat
Surt de la presó l'acusat d'assassinar Helena Jubany
-
Societat
Una dona en estat crític per la caiguda d'un fanal a Sabadell durant el temporal
-
Societat
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta
-
Societat
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia
-
Societat
El germà d'Helena Jubany, amb la presó de la Laiglesia: «Necessitem distanciament de l'exposició pública»
-
Societat
La jutgessa envia a presó Santi Laiglesia com a principal sospitós de l'assassinat d'Helena Jubany
