El servei municipal de Medi Ambient ha dut a terme una nova actuació per retirar fauna exòtica invasora a la font ornamental del Parc de les Morisques. El resultat ha estat la captura de dos exemplars grans de tortuga de Florida (Trachemys scripta), que es calcula que tenien una edat de 8 anys aproximadament. La captura la va realitzar el personal de l’associació Galanthus, especialista en recuperació d’hàbitats alterats per espècies exòtiques.
Donat que durant la passada primavera ja s’havia buidat i netejat la font i no s’havia trobat cap exemplar, es creu que és molt probable que aquestes tortugues hagin estat alliberades durant l’estiu.
El consistori recorda la necessitat de no alliberar mai exemplars de fauna exòtica al medi urbà ni al medi natural ja que aquestes espècies són més fortes i agressives que les de la nostra fauna autòctona. Això provoca que competeixin i s’alteri el medi natural.
L’espècie de tortuga capturada està inclosa al Real Decreto 630/2013 d'Espècies exòtiques invasores. Això significa que aquests animals s'han de sacrificar, no es poden donar en adopció ni tornar-los a alliberar.
Sant Quirze retira tortugues del llac del Parc de les Morisques
Societat
Les espècies exòtiques alteren el medi natural i la fauna autòctona
ARA A PORTADA
-
-
-
Política Enquestes del 29-N: quin resultat hi haurà i quines majories seran viables? Roger Tugas Vilardell
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Societat Tres casos més de maltractament de nadons no detectats a temps: Salut obre una investigació Neus Climent
Publicat el
21 de setembre de 2016 a
les 18:00
Et pot interessar
-
Societat
La construcció, principal motor econòmic del Vallès Occidental el 2025, segons BBVA
-
Societat
La jutgessa envia a judici Santi Laiglesia, principal sospitós de la mort d'Helena Jubany
-
Societat
Desapareix una possible prova clau del cas Jubany 25 anys després
-
Societat
Santi Laiglesia, a un pas de judici per la mort d'Helena Jubany
-
Societat
La jutgessa decidirà divendres que ve si obre judici oral contra Laiglesia pel cas Jubany
-
Societat
La rehabilitació del Taulí escalarà fins als 70 milions d'euros
