El servei municipal de Medi Ambient ha dut a terme una nova actuació per retirar fauna exòtica invasora a la font ornamental del Parc de les Morisques. El resultat ha estat la captura de dos exemplars grans de tortuga de Florida (Trachemys scripta), que es calcula que tenien una edat de 8 anys aproximadament. La captura la va realitzar el personal de l’associació Galanthus, especialista en recuperació d’hàbitats alterats per espècies exòtiques.
Donat que durant la passada primavera ja s’havia buidat i netejat la font i no s’havia trobat cap exemplar, es creu que és molt probable que aquestes tortugues hagin estat alliberades durant l’estiu.
El consistori recorda la necessitat de no alliberar mai exemplars de fauna exòtica al medi urbà ni al medi natural ja que aquestes espècies són més fortes i agressives que les de la nostra fauna autòctona. Això provoca que competeixin i s’alteri el medi natural.
L’espècie de tortuga capturada està inclosa al Real Decreto 630/2013 d'Espècies exòtiques invasores. Això significa que aquests animals s'han de sacrificar, no es poden donar en adopció ni tornar-los a alliberar.
Sant Quirze retira tortugues del llac del Parc de les Morisques
Les espècies exòtiques alteren el medi natural i la fauna autòctona
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de setembre de 2016 a les 18:00
Et pot interessar
-
Societat Tot el que has de saber si vas a la Festa Major de Sabadell
-
Societat On i quan puc anar a recollir el mocador per a la Festa Major?
-
Societat Obres de reparació puntual del paviment la Gran Via de Sabadell: del 18 al 22 d'agost
-
Societat Reobre tot el centre comercial Via Sabadell tres mesos després que hi morís un client per un esfondrament
-
Societat Més de 400 escoles públiques de la ciutat tindran ventiladors pel pròxim curs
-
Societat Aprovat el projecte de remodelació de l’aparcament de sorra de l’Eix Macià que tindrà 248 places