L'alcalde de Sabadell, Maties Serracant (Crida per Sabadell), compareixerà aquest dijous davant el magistrat del jutjat número 3 de Sabadell en qualitat d'investigat per un presumpte delicte de prevaricació. El batlle ha estat citat arran d'una querella interposada per l'empresa concessionària de la neteja viària i recollida de residus en aquest municipi, SMATSA, el mes de juliol de 2017 i admesa a tràmit en el mes d'octubre de l'any passat.
Abans, però, aquest mateix dimarts hi ha una primera cita al jutjat, on hauran de declarar, també en qualitat d'investigats, el regidor de Serveis Municipals, Lluis Perarnau (Crida per Sabadell), l'assessor Xavier Ludevid i els funcionaris Eva Vilarrubí i Pere Escudero. Dijous, juntament amb Serracant, declararan el regidor d'Espai Públic, Xavier Guerrero (ERC), l'exregidor de Crida per Sabadell, Albert Boada i l'assessor municipal Jordi Colomer.
Els fets que van motivar la querella es remunten al gener de 2017, quan el llavors alcalde de Sabadell, Juli Fernández (ERC) juntament amb els regidors Xavier Guerrero i Albert Boada van dur a terme una roda de premsa en la qual van acusar a l'empresa concessionària del servei de neteja i recollida de residus d'uns suposats sobrecostos d'aproximadament 6,5 MEUR.
Cinc expedients oberts
El passat mes de gener, en una nova roda de premsa, l'alcalde de Sabadell, Maties Serracant, va anunciar que l'executiu havia incoat cinc expedients contra la concessionària que contemplen importants penalitzacions econòmiques i podrien suposar l'extinció del contracte vigent amb l'actual concessionària.
Davant d'aquestes actuacions, l'empresa va presentar el passat mes de març un escrit d'ampliació de la querella, en el qual juntament amb referències a les falsedats contingudes en ambdues rodes de premsa, aporta documentació i material probatori que segons la companyia "demostraria el pla preconcebut per aconseguir l'objectiu de rescindir el contracte amb SMATSA sense atendre al procediment legal establert i amb una actuació que suposadament evidenciaria una desviació de poder per part dels querellats".
SMATSA duu aquesta setmana l'Ajuntament de Sabadell als jutjats
L'empresa concessionària del servei de neteja viària i recollida de les escombraries ha denunciat Maties Serracant i part del govern municipal per la investigació oberta en la contractació durant l'època Bustos
ARA A PORTADA
-
-
Dos anys del 28-M: com estan les quatre capitals del país? D. Cobo / B. Surroca / À. Llobet / A. Ramos
-
El Banc Sabadell «no és imprescindible»: les raons de Competència per avalar l'opa Pep Martí i Vallverdú
-
-
Quines poblacions de Catalunya es beneficiarien del tren orbital que planteja el Govern? Anna Mira Perich
Publicat el 21 de maig de 2018 a les 14:00
Actualitzat el 22 de maig de 2018 a les 09:38
Et pot interessar
-
Societat Denuncien abocaments d'origen industrial al riu Ripoll a Sabadell
-
Societat Estudiants de la UAB acampen per demanar que la universitat trenqui els vincles amb Israel
-
Societat Les deficiències de construcció només afecten l'edifici sinistrat: tot el que sabem de Via Sabadell
-
Societat Cinc persones hospitalitzades arran d'un incendi a un tercer pis del carrer de Prullans de Sabadell
-
Societat Els comerços de Via Sabadell es mantenen tancats l'endemà del despreniment mortal
-
Societat Polèmica a Sabadell per un taller d'iniciació al sadomasoquime