L'alcalde de Sabadell, Maties Serracant (Crida per Sabadell), compareixerà aquest dijous davant el magistrat del jutjat número 3 de Sabadell en qualitat d'investigat per un presumpte delicte de prevaricació. El batlle ha estat citat arran d'una querella interposada per l'empresa concessionària de la neteja viària i recollida de residus en aquest municipi, SMATSA, el mes de juliol de 2017 i admesa a tràmit en el mes d'octubre de l'any passat.
Abans, però, aquest mateix dimarts hi ha una primera cita al jutjat, on hauran de declarar, també en qualitat d'investigats, el regidor de Serveis Municipals, Lluis Perarnau (Crida per Sabadell), l'assessor Xavier Ludevid i els funcionaris Eva Vilarrubí i Pere Escudero. Dijous, juntament amb Serracant, declararan el regidor d'Espai Públic, Xavier Guerrero (ERC), l'exregidor de Crida per Sabadell, Albert Boada i l'assessor municipal Jordi Colomer.
Els fets que van motivar la querella es remunten al gener de 2017, quan el llavors alcalde de Sabadell, Juli Fernández (ERC) juntament amb els regidors Xavier Guerrero i Albert Boada van dur a terme una roda de premsa en la qual van acusar a l'empresa concessionària del servei de neteja i recollida de residus d'uns suposats sobrecostos d'aproximadament 6,5 MEUR.
Cinc expedients oberts
El passat mes de gener, en una nova roda de premsa, l'alcalde de Sabadell, Maties Serracant, va anunciar que l'executiu havia incoat cinc expedients contra la concessionària que contemplen importants penalitzacions econòmiques i podrien suposar l'extinció del contracte vigent amb l'actual concessionària.
Davant d'aquestes actuacions, l'empresa va presentar el passat mes de març un escrit d'ampliació de la querella, en el qual juntament amb referències a les falsedats contingudes en ambdues rodes de premsa, aporta documentació i material probatori que segons la companyia "demostraria el pla preconcebut per aconseguir l'objectiu de rescindir el contracte amb SMATSA sense atendre al procediment legal establert i amb una actuació que suposadament evidenciaria una desviació de poder per part dels querellats".
SMATSA duu aquesta setmana l'Ajuntament de Sabadell als jutjats
Societat
L'empresa concessionària del servei de neteja viària i recollida de les escombraries ha denunciat Maties Serracant i part del govern municipal per la investigació oberta en la contractació durant l'època Bustos
ARA A PORTADA
-
-
-
Política Enquestes del 29-N: quin resultat hi haurà i quines majories seran viables? Roger Tugas Vilardell
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Societat Tres casos més de maltractament de nadons no detectats a temps: Salut obre una investigació Neus Climent
Publicat el
21 de maig de 2018 a
les 14:00
Actualitzat el
22 de maig de 2018 a les
09:38
Et pot interessar
-
Societat
La construcció, principal motor econòmic del Vallès Occidental el 2025, segons BBVA
-
Societat
La jutgessa envia a judici Santi Laiglesia, principal sospitós de la mort d'Helena Jubany
-
Societat
Desapareix una possible prova clau del cas Jubany 25 anys després
-
Societat
Santi Laiglesia, a un pas de judici per la mort d'Helena Jubany
-
Societat
La jutgessa decidirà divendres que ve si obre judici oral contra Laiglesia pel cas Jubany
-
Societat
La rehabilitació del Taulí escalarà fins als 70 milions d'euros
