Un atac informàtic a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha obligat a suspendre les classes telemàtiques que hi ha previstes per aquest dilluns, així com la formació que necessita de suport digital. Una intromissió a la xarxa que ha deixat inutilitzats els serveis corporatius i s'ha desconnectat la connexió a Internet.
S'ha registrat de matinada i "els tècnics s'han desplaçat fins el centre de càlcul per treballar i analitzar l'afectació i s'ha activat el protocol habitual, desconnectant completament els serveis centrals per al campis i del món, cosa que significa que no estan operatius els serveis corporatius", ha explicat el comissionat del Rector per a les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), Jordi Hernàndez.
Hernàndez ha qualificat de greu aquest fet i que s'ha traduït en els ensenyaments a les aules: "Per al professorat significa que si l'activitat docent necessita un ordinador personal no es podrà desenvolupar amb normalitat". Ha comentat que la UAB rep habitualment atacs informàtics de molts tipus, motiu pel qual ja hi ha un protocol establert per minimitzar l'impacte en les bases de dades, amb talls als accessos per analitzar l'afectació i restaurar aquelles parts que siguin necessàries.
Sigui com sigui, espera que durant aquest dimarts hi hagi més informació al respecte i conèixer l'abast de l'afectació, sense aventurar-se a una data concreta. La universitat ha recomanat desconnectar tots els serveis vinculat, inclòs el núvol, per evitar que la infecció s'estengui. A més, ha demanat que si es rep un fitxer anomenat http://Readme.READ i que s'ha desat a l'escriptori, així com fitxers amb extensió .uab, s'apaguin els ordinadors i s'avisi al servei informàtic.
Un atac informàtic obliga a suspendre les classes telemàtiques a la UAB
S'està analitzant l'abast de l'afectació i es recomana no connectar-se al núvol
ARA A PORTADA
-
«L’essència del Museu d’Història de Sabadell» i «La Revista Can Oriach», les dues exposicions que el MHS presenta per Festa Major Redacció
-
El Museu d’Art de Sabadell celebra la Festa Major amb dues exposicions sobre dues artistes sabadellenques Redacció
-
-
El pregó de Marta Pontnou i Laura Fa i els Brodas Bros donaran el tret de sortida a la Festa Major de Sabadell 2025 Redacció
-
Sabadell recuperarà els espectacles d'aigua, llum i música a les fonts del Passeig tota la Festa Major Redacció
Publicat el 11 d’octubre de 2021 a les 15:37
Actualitzat el 11 d’octubre de 2021 a les 15:55
Et pot interessar
-
Societat Més de 400 escoles públiques de la ciutat tindran ventiladors pel pròxim curs
-
Societat Aprovat el projecte de remodelació de l’aparcament de sorra de l’Eix Macià que tindrà 248 places
-
Societat L'Ajuntament incrementarà un milió d'euros més el pressupost per a les escoles bressol municipals
-
Societat Comencen les obres de la primera residència pública de Sabadell
-
Societat Piscines municipals de Sabadell: preus i horaris de 2025
-
Societat Sabadell és la ciutat preferida de la població catalana per viure