29
de setembre
de
2022, 18:33
La Diputació de Barcelona finalment ha desbloquejat la construcció de l'"Itinerari de vianants i bicicletes per a la carretera BV-1462" i començarà la setmana vinent. Un projecte que es va aprovar durant el passat mes d'abril al consistori santcugatenc i que va ser frenat en sec pels serveis jurídico-administratius de la Diba.
El motiu? Doncs que els tècnics avalaven la suspensió temporal de l'inici d'obres per no disposar encara de tots els terrenys necessaris; alguns encara pendents dels tràmits d'expropiacions. A més a més, també s'apuntava a un pertinent "restabliment de l'equilibri econòmic del contracte" davant l'augment del cost de les matèries primeres que s'han vist disparades des de l'inici de la guerra d'Ucraïna.
No obstant això, i amb la represa del projecte, el preu finalment no s'ha vist gaire modificat i mantindrà un cost de 2,1 milions d'euros que es repartirà de manera compartida per la Diputació de Barcelona (900.000 euros), l'Ajuntament de Sant Cugat (725.000 euros) i l'EMD (490.000 euros).
Connexió sostenible amb els barris de muntanya
El projecte, una vegada reprès, comprendrà el tram que s'abasta entre la Floresta i Valldoreix a través de la rotonda de Can Cadena. El projecte millorarà la seguretat viària, l'accessibilitat i la mobilitat de la via, inclosa la intersecció amb el Camí Antic de Terrassa.
"Aquesta obra permetrà connectar els barris de muntanya (la Floresta i les Planes) amb Valldoreix i el centre de Sant Cugat, garantint la seguretat dels usuaris i promovent una mobilitat sostenible", va exposar la tinència d'alcaldia de Desenvolupament Urbà, Francesc Duch.
El motiu? Doncs que els tècnics avalaven la suspensió temporal de l'inici d'obres per no disposar encara de tots els terrenys necessaris; alguns encara pendents dels tràmits d'expropiacions. A més a més, també s'apuntava a un pertinent "restabliment de l'equilibri econòmic del contracte" davant l'augment del cost de les matèries primeres que s'han vist disparades des de l'inici de la guerra d'Ucraïna.
No obstant això, i amb la represa del projecte, el preu finalment no s'ha vist gaire modificat i mantindrà un cost de 2,1 milions d'euros que es repartirà de manera compartida per la Diputació de Barcelona (900.000 euros), l'Ajuntament de Sant Cugat (725.000 euros) i l'EMD (490.000 euros).
Connexió sostenible amb els barris de muntanya
El projecte, una vegada reprès, comprendrà el tram que s'abasta entre la Floresta i Valldoreix a través de la rotonda de Can Cadena. El projecte millorarà la seguretat viària, l'accessibilitat i la mobilitat de la via, inclosa la intersecció amb el Camí Antic de Terrassa.
"Aquesta obra permetrà connectar els barris de muntanya (la Floresta i les Planes) amb Valldoreix i el centre de Sant Cugat, garantint la seguretat dels usuaris i promovent una mobilitat sostenible", va exposar la tinència d'alcaldia de Desenvolupament Urbà, Francesc Duch.
Com serà l'itinerari?
El projecte, previst en un termini d'execució de 17 mesos, contempla la construcció d’un itinerari per a vianants i ciclistes adjacent al marge dret de la carretera, de 1.125 metres de longitud, protegit mitjançant barreres de seguretat mentre s'elimina la cohabitació que es produeix en l’actualitat entre el trànsit rodat i el trànsit de vianants i ciclistes.
També inclou la construcció d’una nova rotonda en la cruïlla de la carretera amb el Camí antic de Terrassa, amb l’ordenació de la intersecció actual amb els carrers de Ca n’Enric, la Pau i el passeig del Sol, així com la millora de la rasant en el punt de canvi de titularitat de la carretera i també la millora de l’enllumenat.
El nou itinerari tindrà 3,50 metres d’amplada lliure amb paviment de mescla bituminosa i acabat tipus slurry colorejat tipus Albero. Les obres inclouen el desplaçament de torres elèctriques de MT a l’àmbit de la nova rotonda, així com la pacificació amb calçada elevada i pavimentació diferenciada amb asfalt de color a la cruïlla de la carretera amb els carrers de Ca n’Enric, la Pau i el Passeig del Sol.
També inclou la construcció d’una nova rotonda en la cruïlla de la carretera amb el Camí antic de Terrassa, amb l’ordenació de la intersecció actual amb els carrers de Ca n’Enric, la Pau i el passeig del Sol, així com la millora de la rasant en el punt de canvi de titularitat de la carretera i també la millora de l’enllumenat.
El nou itinerari tindrà 3,50 metres d’amplada lliure amb paviment de mescla bituminosa i acabat tipus slurry colorejat tipus Albero. Les obres inclouen el desplaçament de torres elèctriques de MT a l’àmbit de la nova rotonda, així com la pacificació amb calçada elevada i pavimentació diferenciada amb asfalt de color a la cruïlla de la carretera amb els carrers de Ca n’Enric, la Pau i el Passeig del Sol.