13
de juliol
de
2023, 11:16
Actualitzat:
11:33h
La CUP ha agafat la torxa de Bikevidrera i ha tramitat a la mesa del Parlament de Catalunya una proposta de resolució sobre la millora de la xarxa ciclable metropolitana a l'entorn de Barcelona que connecti Barcelona i Sant Cugat a través del túnel de serveis paral·lel al Túnel de Vallvidrera.
Els anticapitalistes abracen la iniciativa que serà substanciada a la Comissió de Territori apel·lant a l'acord per l'Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025 que busca impulsar una mobilitat sostenible, activa i segura per fer front a l'emergència climàtica tot promovent una vida més saludable.
Tanmateix, també s'indica que caldria corregir un "greuge" i habilitar una connexió entre la capital catalana i els vallesos -tot salvant el desnivell de la Serra de Collserola- que descongestioni i escapi de les vies motoritzades o de les línies de FGC permetent desplaçar-se entre ambdues ciutats en tan sols 25 minuts en lloc de l'actual 1:15 h.
En aquest sentit, des de la CUP veuen amb bons ulls la proposta del bicitúnel d'aprofitar l'actual galeria d'evacuació pels serveis d'emergència del Túnel de Vallvidrera -d'uns 2,5 km de llarg- per adaptar-lo aquesta infraestructura pedalable. "Una alternativa potencialment viable i de relació cost-benefici elevada", apunten sota la voluntat de corroborar-ho amb una presumpta favorabilitat de l'estudi de viabilitat ja encarregat a la conselleria de Territori.
Finalment, en l'escrit també es denuncia la "repressió" que van patir els activistes durant la jornada reivindicativa d'abril que es va saldar amb diversos identificats i multes econòmiques. "És sorprenent que un govern que té sempre bones paraules i legisli a favor d'una societat més respectuosa amb el medi ambient i la vida de les persones represalia activistes amb el mateix objectiu", han lamentat els cupaires.
Els anticapitalistes abracen la iniciativa que serà substanciada a la Comissió de Territori apel·lant a l'acord per l'Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025 que busca impulsar una mobilitat sostenible, activa i segura per fer front a l'emergència climàtica tot promovent una vida més saludable.
@Bikevidrera entra al @parlamentcat … #bicisX1tubo#bicitúneljapic.twitter.com/NNyBU1eWsL
— bikevidrera (@bikevidrera) July 11, 2023
Tanmateix, també s'indica que caldria corregir un "greuge" i habilitar una connexió entre la capital catalana i els vallesos -tot salvant el desnivell de la Serra de Collserola- que descongestioni i escapi de les vies motoritzades o de les línies de FGC permetent desplaçar-se entre ambdues ciutats en tan sols 25 minuts en lloc de l'actual 1:15 h.
En aquest sentit, des de la CUP veuen amb bons ulls la proposta del bicitúnel d'aprofitar l'actual galeria d'evacuació pels serveis d'emergència del Túnel de Vallvidrera -d'uns 2,5 km de llarg- per adaptar-lo aquesta infraestructura pedalable. "Una alternativa potencialment viable i de relació cost-benefici elevada", apunten sota la voluntat de corroborar-ho amb una presumpta favorabilitat de l'estudi de viabilitat ja encarregat a la conselleria de Territori.
Finalment, en l'escrit també es denuncia la "repressió" que van patir els activistes durant la jornada reivindicativa d'abril que es va saldar amb diversos identificats i multes econòmiques. "És sorprenent que un govern que té sempre bones paraules i legisli a favor d'una societat més respectuosa amb el medi ambient i la vida de les persones represalia activistes amb el mateix objectiu", han lamentat els cupaires.