El Tribut Metropolità augmentarà un 3% el 2022

Aquest increment s'aplicarà sempre que no hi hagi hagut alteracions del valor cadastral dels immobles recentment

Àrea Metropolitana de Barcelona.
Àrea Metropolitana de Barcelona. | Cedida
Sergi Baixas
27 d'octubre de 2021, 15:10
Actualitzat: 15:10h

Augment de la quota del tribut metropolità. El Consell Metropolità ha aprovat provisionalment l'ordenança fiscal reguladora del tribut metropolità per als 36 municipis pertanyents a l'Àrea Metropolitana de Barcelona -de la qual Sant Cugat en forma part des del 2018-. L'increment de les quotes serà del 3% per a l'any 2022, sempre que no hi hagi hagut alteracions del valor cadastral dels immobles en alguna actualització recent. 

En el text aprovat ahir, també es manté el valor mínim per a les finques residencials que els propietaris utilitzin com a primera residència, per sota del qual el titular estarà exempt de pagar el tribut metropolità. Aquest valor està quantificat en 46.210,11 euros; o bé en 72.033,78 euros en els municipis en què s'hagi aprovat una nova valoració els anys 2012 i 2019. Pel que fa als ajuts per pagar aquesta taxa, l'AMB manté la bonificació del 50% per a les famílies nombroses amb les mateixes condicions que durant l'any 2021.

Aquest impost s'estableix per finançar la prestació dels serveis metropolitans tant en l'àmbit de la mobilitat com en el de l'espai públic i les infraestructures, el tractament de residus i el cicle de l'aigua, i també per impulsar polítiques d'ocupació estable i d'habitatge assequible, entre d'altres. A Sant Cugat resulta clau per pagar zona 1 en el trajecte fins a Barcelona pels FGC. 


Segons el vicepresident executiu de l'AMB, Antonio Balmón, l'aprovació era "necessària" per actualitzar la base fiscal del tribut metropolità. En aquesta línia, Balmón assegura que "l'increment real sobre la població és mínim, i que en molts casos serà de poc més d'un euro l'any". 

Balmón exposa que la fracció residencial representa un 39% del cobrament d'aquest impost -la resta s'obté de grans infraestructures i del comerç-, del qual l'11% ja està exempt de pagament; mentre que en els casos restants, es bonifica entre el 50% i 60% de l'import. En aquesta línia explica que gràcies a aquest "augment insignificatiu" de la pressió fiscal s'aconseguirà "estimular l'economia metropolitana i, sobretot, la mobilitat".