18
de març
de
2021, 11:04
L'EMD de Valldoreix ha anunciat que instal·larà diverses mesures per regular el trànsit de l'avinguda Baixador mentre no comencin les obres d'urbanització de la via, donant resposta a una de les reivindicacions històriques del veïnat. L'administració local ha dissenyat un pla de pacificació que implicarà la implantació "immediata" de mesures correctores que "han d'ajudar a treure vehicles del carrer i obligaran a disminuir la velocitat de pas".
En concret, es tracta de les mesures aprovades a la Junta de Veïns durant el passat mes de juliol a proposta del PSC com a "resposta temporal" a les molèsties expressades pels veïns de la zona degut al mal estat de la via i a l'incivisme de certs conductors.
Així doncs, en primer lloc s'instal·laran un total de 24 barreres de formigó del tipus "New Jersey" a totes les cantonades de l'avinguda amb l'objectiu d'estrènyer el carrer per obligar els conductors a reduir la velocitat.
En segon lloc, s'implementarà un canvi de direccions segmentada per trams, tal com ja es contempla en el projecte d'urbanització de la via presentat recentment i que es va consensuar amb el procés de participació ciutadana. Amb aquesta mesura s'evitarà la continuïtat del sentit de la circulació, fent que la via no sigui una ruta ràpida de sortida. D'aquesta forma es pretén expulsar els cotxes que no són del barri, millorar el trànsit i facilitar l'accés als carrers adjacents. Una prova pilot que servirà per esbrinar si la modificació dels sentits de circulació és encertat o si cal buscar noves solucions.
Per últim, també es col·locaran senyalitzacions verticals al llarg de l'avinguda per recordar que el límit de velocitat és de 30 km/h.
En un comunicat, l'EMD explica que amb aquest pla de mesures pal·liatives, l'objectiu és que els veïns "puguin tenir una millor qualitat de vida en un entorn més amable, mentre esperen l'execució d'urbanització de la via".
El passat mes de novembre, l'AAVV del Baixador ja havia posat sobre la taula algunes reivindicacions com ara la modificació de la senyalització per dissuadir que la via s'utilitzi com a drecera i informativa de la velocitat màxima permesa; però també s'apuntava a la prohibició de pas per a camions i furgonetes d'alt tonatge o la cerca d'un nou proveïdor de sorra que anivellés l'avinguda.