El Departament de Salut ha informat aquest dilluns a última hora de la nit que a Catalunya ja han mort un total de 8.441 persones per coronavirus des de l'arribada de la pandèmia, amb 168 defuncions comptabilitzades en les últimes 24 hores. El Govern va iniciar dimecres el recompte de defuncions a partir d'un nou mètode, incloent-hi les dades de les funeràries.
Pel que fa als morts en centres hospitalaris, Salut ha informat que han mort 4.904 des de l'inici de la pandèmia. La diferència amb la xifra d'ahir dilluns, que eren 4.576, dóna un total de 328, que és superior a la suma de 168 morts totals en el mateix període que ha facilitat Salut a través del total de les funeràries. Aquest desajust s'explica per la diferència en el ritme de recollides de dades d'un i un altre tipus.
El nombre de nous casos confirmats de la Covid-19 és de 1.055 positius (dissabte van ser 1.004), afegint-se a un total de 43.695. D'altra banda, hi ha un total de 72.984 casos possibles d'infecció de coronavirus. Són persones que presenten símptomes i que un professional facultatiu classifica com a possible cas.
[noticiadiari]2/200570[/noticiadiari]
Fins avui s'han produït un total de 22.417 altes hospitalàries de persones diagnosticades amb la Covid-19. Aquesta xifra, comparada amb la d'ahir, situa amb un total de 1.536 altes des dels centres hospitalaris en les últimes 24 hores.
De les 8.441 morts que Salut atribueix al coronavirus, pràcticament la meitat no són infeccions confirmades per una prova (4.103). Els altres 4.338 sí que han donat positiu en un test. En el cas de les persones mortes en residències, només 665 positius han estat confirmats mentre 1.673 són casos sospitosos.
Casos a les residències
Des que va començar l'epidèmia de coronavirus són 2.328 les persones que han mort en residències de gent gran, segons dades del Departament de Salut, 60 en les últimes 24 hores. Des de dimecres, el departament utilitza dades obtingudes de les funeràries i classifica les morts a partir del lloc de defunció. Anteriorment, englobava les morts de residents en geriàtrics independentment d'on es produïssin, i a partir de dades facilitades per les mateixes residències.
A les residències catalanes, un total de 7.825 persones han estat confirmades com a positius de coronavirus i 12.519 són casos sospitosos.
[noticiadiari]2/200709[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200074[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200015[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
168 morts per coronavirus i un miler de contagis a Catalunya en les últimes 24 hores
La xifra de defuncions d'aquest dilluns és la més baixa des del nou recompte i el total de morts s'eleva a les 8.441 persones des de l'inici de la pandèmia
ARA A PORTADA
-
Campuzano i Álvaro ultimen un vincle estable amb ERC a través d'una associació política Lluís Girona Boffi
-
-
Foment retrata el greuge inversor a Catalunya: 49.543 milions d'euros des del 2009 Pep Martí i Vallverdú
-
-
«El País» fuig de Madrid per celebrar els seus 50 anys de periodisme «liberal» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
20 d’abril de 2020 a
les 22:52
Actualitzat el
21 d’abril de 2020 a les
00:38
Et pot interessar
-
Societat
Aquestes són les 95 línies de bus interurbà que es reforçaran enguany
-
Societat
Així és l'Europa que s'imaginen els catalans
-
Societat
Importa l’alçada? El cos masculí, també sota pressió
-
Societat
Vall d’Hebron redueix un 33% les urgències de pacients crònics amb insuficiència cardíaca o malaltia pulmonar
-
Societat
Dani Alves reapareix en un gran acte evangèlic: «A la presó, Crist m'ha fet lliure»
-
Societat
Els sindicats porten el pols amb el Govern a les escoles bressol
