Els Mossos d'Esquadra han detingut set persones acusades de vendre medicaments falsos i substàncies dopants. En un comunicat, han donat per desmantellat un dels punts de distribució més grans de Catalunya d'aquesta mena de substàncies, situat en un magatzem de la part alta de la ciutat de Barcelona. Segons la policia catalana, el grup distribuïa substàncies dopants tant des de botigues de nutrició esportiva com per mitjà d'empreses de paqueteria a diversos punts de l'àrea metropolitana.
La investigació va començar ara fa un any quan la Guàrdia Urbana de Cornellà de Llobregat va localitzar un magatzem que contenia medicaments falsos, il·legals i/o dopants per un valor de 450.000 euros al mercat il·lícit. Després d'aquesta descoberta, els Mossos es van fer càrrec de la recerca. Segons les indagacions policials, la substància arribava camuflada amb aparença de suplements alimentaris o productes cosmètics per al seu posterior condicionament i distribució.
Entre el que s'ha intervingut, s'han localitzat diversos medicaments falsificats sota el nom de medicaments legals a l'Estat, que corresponen sobretot a l'hormona de creixement, indicada per al tractament del nanisme, trastorns genètics que afecten el desenvolupament o deficiències d'aquesta hormona, utilitzada al món del culturisme per afavorir l'augment de la força i la qualitat muscular, la reducció de greix i l'ampliació dels efectes dels esteroides. A banda d'això, l'ús d'esteroides porta associat efectes secundaris, com l'alopècia i la disfunció erèctil, i els investigats també venien productes per al seu tractament provinents de països de fora de la Unió Europea (UE) que no tenen autoritzada la venda a Espanya.
Part de les persones detingudes ja tenien antecedents per fets similars i també per tràfic de drogues. El passat 10 de febrer es van fer set escorcolls en tres domicilis, dues botigues, una oficina i un magatzem i va ser quan es van produir les set detencions. S'hi van intervenir substàncies preparades per a la seva venda en petites dosis o pastilles, material per al seu condicionament i pesatge i una arma de foc simulada. També s'hi van trobar 15.000 euros en efectiu. Amb aquests escorcolls, el cos va desmantellar un nou magatzem, situat en un baix d'un edifici de la part alta de Barcelona, on es van trobar més de 190.000 dosis d'asteroides amb un preu al mercat negre de prop de 300.000 euros.
Els detinguts van passar a disposició del jutjat d'instrucció número u de Cornellà de Llobregat, que s'ha fet càrrec de la investigació. El jutge va deixar els set detinguts en llibertat amb càrrecs i va decretar mesures cautelars per a alguns d'ells.
Almenys set detinguts per vendre medicaments falsos i substàncies dopants a Barcelona
Amb el seu arrest, els Mossos aconsegueixen desarticular un dels punts de distribució més grans de Catalunya

- Set detinguts per vendre medicaments falsos i substàncies dopants a Barcelona -
- ACN
Ara a portada
Publicat el 19 de febrer de 2023 a les 14:07
Et pot interessar
-
Societat Més obres al Barça: l'Ajuntament dona llum verda a la reforma de la Masia
-
Societat Canvi de temps: alerta per pluges, tempestes i calamarsa en 17 comarques
-
Societat La demanda de cursos C1 de català per a estudiants i docents de la UPF es duplica en un any
-
Societat Així seran les noves màquines de venda de bitllets al metro de Barcelona