
El comitè d'empresa de FGC ha convocat vaga pel diumenge 7 de novembre. Foto: Bernat Borràs/Trenscat.cat
Els sindicats de Ferrocarrils de la Generalitat i els d'autobusos de Barcelona han convocat aturades parcials durant el Mobile World Congress, que tindrà lloc del 22 al 25 de febrer a Barcelona. A aquesta vaga, si ha de sumar la prevista durant el mateix període pels treballadors del metro.
En el cas dels autobusos, els sindicats CGT, COS, Actub, Usoc, PSA i CNT no veuen amb bons ulls el preacord de conveni que ofereix TMB perquè va "en la mateixa línia" que la proposta que els empleats van rebutjar en referèndum fa dos mesos. Les aturades seran de de 2:00 a 4:00, de 9:00 a 11:00 i de 19:30 a 21:30 hores.
Pel que fa als Ferrocarrils, el comitè d'empresa reclama a la direcció la negociació d’un nou conveni per un període de quatre anys que "minimitzi" l’impacte que s’acumula després de sis anys d’ajustos salarials. Les aturades parcials estan convocades entre les 7:30 i les 10:30 del matí i entre les 17:30 i les 20:30 de la tarda.
El comitè d’empresa assegura que el motiu de la convocatòria està justificada pel "bloqueig" de la negociació del nou conveni col·lectiu. Els representants dels treballadors acusen a la direcció de no voler negociar "res més enllà d’aquest any 2016’". Els treballadors, per contra, volen tancar un conveni per als pròxims quatre anys per donar ‘’estabilitat’’ a la plantilla i "minimitzar" l’impacte de sis anys de retallades salarials, segons explica el comitè d’empresa a través d'un comunicat.