Bages i Garraf, més a prop gràcies a una carretera

Recoder inaugura el primer tram de l'Eix Diagonal

Publicat el 23 de juliol de 2011 a les 14:02

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha assegurat aquest dissabte que l'Eix Diagonal "no són només pedres" sinó que "darrere hi ha ideologia" consistent a comunicar les comarques de Catalunya entre sí més enllà de les vies radials cap a Barcelona. Recoder ha fet aquestes declaracions durant la inauguració del primer tram de la carretera que unirà el Bages amb el Garraf passant per l'Anoia i l'Alt Penedès, i que es preveu de tenir enllestida a finals d'any. L'alcalde d'Igualada, Marc Castells, s'ha mostrat satisfet per la "centralitat" que aporta la infraestructura a la seva ciutat, sobretot a l'hora d'impulsar la implantació de teixit empresarial.

Molt a prop d'Igualada, en el punt on es troben la C-37 i la C-15, les dues carreteres que integren l'Eix Diagonal, el conseller Recoder ha inaugurat el primer tram d'una via de comunicació que posarà en contacte dues comarques de la Catalunya Central amb l'Alt Penedès i la costa del Garraf. De moment, les dues que ja se'n beneficiaran des d'ara són el Bages i l'Anoia.

El titular de Territori i Sostenibilitat s'ha mostrat convençut que, arran d'aquesta infraestructura, "començaran a descobrir-se territoris". En aquest sentit, ha posat l'exemple de l'impuls que s'ha donat a les relacions entre Vic i Olot amb el túnel de Bracons o el que en el seu moment va significar l'Eix Transversal per a ciutats com Girona, Vic o Manresa.

"Això no són només pedres, asfalt o un traçat al territori", ha afirmat Lluís Recoder, tot afegint que "aquí darrere hi ha ideologia". L'Eix Diagonal és, segons el conseller, "una forma antiga d'entendre el país" que es posa en pràctica amb una "xarxa" i "unes infraestructures que no només siguin radials". És a dir, no només des del territori cap a Barcelona.

Lluís Recoder ha reconegut la política "aplicada pels governs de Pujol, Maragall i Montilla" en matèria de vies de comunicació. No obstant això, ha alertat que "l'obra la tenim en part acabada però no del tot". Unes paraules que no només es referien a la resta de l'eix, la que ha de connectar l'Anoia amb Vilafranca del Penedès i el Garraf, sinó a la integració de la carretera al medi ambient. En aquest sentit, ha posat l'exemple dels passos subterranis per als animals i de la vegetació plantada per integrar els talussos que ha d'anar creixent durant els propers mesos.

Centralitat d'Igualada

Per la seva banda, l'alcalde d'Igualada, Marc Castells, que juntament amb els batlles de localitats com Òdena, Vilanova del Camí i la Pobla de Claramunt ha acompanyat el conseller Recoder en la inauguració, ha assegurat que es tracta d'una "carretera emblemàtica". Des del seu punt de vista, el fet d'estar entre Manresa i Vilafranca del Penedès els aporta una "centralitat" que permetrà avançar "en la tasca de buscar empreses pel nostre territori i facilitar la recuperació econòmica de la nostra ciutat".

El tram de nova construcció que des d'aquest cap de setmana està en funcionament, de 10,6 quilòmetres, uneix els municipis d'Igualada i Castellfollit del Boix. Juntament amb els treballs de millora a la C-37 des de Font-Rubí fins a Sant Salvador d'Igualada i els trams que falten fins al Garraf suposarà una inversió de 368,4 MEUR. Els treballs estan en marxa des de febrer de l'any passat i ja han afectat 38,8 quilòmetres, prop d'un 60% del recorregut.