El derbi de barcelona s'ha tancat amb un empat a 1 en el retorn del futbol masculí a la ciutat després del Mundial de Qatar. Un gol de Marcos Alonso i un altre de Joselu han dibuixat un resultat que agrada més als visitants, el dia que Mateu Lahoz ha tornat a ser protagonista. El marcador pot haver estat curt, però no el llistat de targetes -grogues i vermelles.
La balança s'ha començat a decantar ben aviat, el minut 7, quan Marcos Alonso ha aconseguit materialitzar, de cap, una jugada més aviat pròpia de l'handbol. Ansu Fati ha servit un centre precís per Lewandowski, que ha prolongat al primer toc cap a Christensen que, de la mateixa manera i sense que la pilota toqués el terra, ha deixat la pilota morta perquè l'avui central blaugrana fes pujar el primer gol al marcador.
A partir d'aleshores, cap dels dos conjunts ha aconseguit fer-se amb el timó de la primera part. Els migcampistes d'uns i altres no han sabut apropiar-se de la pilota i el partit s'ha descontrolat. Un escenari que ha beneficiat l'Espanyol, que ha protagonitzat algunes arribades perilloses. La més clara, de Nico Melamed, que ha disparat fregant l'escaire dret de la porteria de Ter Stegen. Per la banda blaugrana, Raphinha ha xutat entre el bosc de cames blanc-i-blaves i, si no hagués estat per un Álvaro Fernández insegur, hauria multiplicat per dos la diferència de gols.
A la segona part, però, ha estat el Barça qui ha sortit més endollat i ha inclinat el camp cap a la porteria visitant. Una primera internada de Sergi Roberto i un espectacular gir de cap de Lewandowski han estat a punt de ser premiats amb el gol. Si bé, ha estat l'Espanyol qui ha aconseguit trobar la xarxa. Joselu ha fet bo el penal que ell mateix ha provocat per marcar l'1 a 1. Els jugadors blaugranes s'han llançat sobre Mateu Lahoz, però el VAR no ha considerat que fos necessari fer-li revisar la jugada.
I, per si no era suficient, ha començat el joc de les targetes. Jordi Alba ha hagut de marxar abans d'hora per protestar quan ja tenia una groga. Si bé, l'Espanyol ha estat pocs minuts amb un home més. Vini Souza ha tallat un contraatac i s'ha guanyat acompanyar al de l'Hospitalet en el seu camí cap a les dutxes. Cabrera també s'hi hagués unit, si no hagués estat pel VAR, que ha fet retirar la vermella directa que Mateu li havia ensenyat per agressió a Lewandowski. Tot, abans que Àlvaro Fernández s'hagi vestit de Lev Yashin i hagi salvat dues ocasions claríssimes del Barça.
Pocs plats futbolístics podien superar l'atractiu d'un derbi català escalfat ja des de la prèvia per la sorprenent decisió del braç jurídic de la lliga de permetre la participació de Lewandowski, que havia estat expulsat el darrer partit. Com a resposta a aquesta "injustícia", l'Espanyol no ha tingut representació institucional a la llotja del Camp Nou, com va anunciar en un contundent comunicat. Fins i tot, alguns mitjans van informar que el club perico s'hauria plantejat no presentar-se al partit. Finalment, sí que ho ha fet i el matx s'ha tancat amb un empat més que valuós pels seus interessos.
[plantillavirals]
Barça i Espanyol empaten en un derbi agitat per Mateu Lahoz
Societat
El protagonisme arbitral, amb dues expulsions i un ball de targetes, capgira un partit que els blaugrana tenien dominat
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat Eclipsi total del 12 d'agost: tot el que cal saber per aprofitar una oportunitat històrica Blai Casas
-
Societat Com fotografiar l'eclipsi sense fer malbé la càmera: totes les mesures de seguretat Pedro Vicente-Mullor
-
Medi ambient «Com a humà, mirar un eclipsi total és sentir-se sense poder, amb una indefensió absoluta» Sílvia Berbís Morelló
Publicat el
31 de desembre de 2022 a
les 15:57
Actualitzat el
31 de desembre de 2022 a les
16:22
Et pot interessar
-
Societat TMB revisarà tots els revestiments dels túnels del metro després de l'incendi de l'L1
-
Societat
Una avaria obliga l'Hospital Vall d'Hebron a aturar l'activitat quirúrgica
-
Societat
Interior compra 1.500 mànegues per als Bombers en plena campanya d'incendis
-
Societat
Què fer si et veus afectat per la vaga a l'aeroport del Prat: els drets dels passatgers
-
Societat
Leo Messi dona 80.000 euros a la Comunitat de Madrid per finançar la reconstrucció dels incendis
-
Societat
Barcelona dissenya un nou pla de xoc contra les drogues: més policia i prevenció
