15
de gener
de
2020, 19:04
Actualitzat:
16
de gener,
13:13h
L'Ajuntament de Barcelona ha declarat aquest dimecres, solemnement, l'emergència climàtica a la ciutat. I ha anunciat diverses mesures per combatre-la, entre les quals destaquen la creació de noves superilles, la connexió de les dues línies de tramvia i l'estudi d'una zona "d'ultrabaixes emissions", que se superposaria a l'actual ZBE. També es contempla reduir la carn vermella als menús escolars. En total, l'ajuntament planeja un centenar de mesures, amb una inversió de 563 milions d'euros i l'objectiu de reduir de dos milions de tones les emissions de CO2 el 2030.
Bona part de les mesures que preveu el consistori tenen la restricció als vehicles privats com a leitmotiv. Així, a més de l'augment del nombre de superilles i la possible zona d'ultrabaixes emissions, es planeja augmentar el nombre de carrers "pacificats" i convertir en "zones 30"
-per les quals només es pot circular a 30 km/h i s'hi promou l'ús de la bicicleta-, la major part de vies de la ciutat. També es pretén estendre les zones verda i blava d'aparcament a tot Barcelona, estudiar un "peatge d'entrada" a la ciutat.
Pel que fa a les superilles, l'equip de govern preveu crear-ne 15 km nous, gairebé cinc cops més que els 3,3 del mandat anterior. Així mateix, planeja connectar el tram central de la línia 9 del metro, però precisa que la decisió última correspon a la Generalitat.
L'acte l'ha presidit l'acladessa, Ada Colau, al Saló de Cent. Hi han participat també la tinent d'alcaldia d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz; la de l'Agenda 2030 i coordinació territorial, Laia Bonet; la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, o el regidor d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Eloi Badia. Diferents entitats de la taula participativa d'emergència climàtica també participaran a l'acte.
Bona part de les mesures que preveu el consistori tenen la restricció als vehicles privats com a leitmotiv. Així, a més de l'augment del nombre de superilles i la possible zona d'ultrabaixes emissions, es planeja augmentar el nombre de carrers "pacificats" i convertir en "zones 30"
-per les quals només es pot circular a 30 km/h i s'hi promou l'ús de la bicicleta-, la major part de vies de la ciutat. També es pretén estendre les zones verda i blava d'aparcament a tot Barcelona, estudiar un "peatge d'entrada" a la ciutat.
Pel que fa a les superilles, l'equip de govern preveu crear-ne 15 km nous, gairebé cinc cops més que els 3,3 del mandat anterior. Així mateix, planeja connectar el tram central de la línia 9 del metro, però precisa que la decisió última correspon a la Generalitat.
L'acte l'ha presidit l'acladessa, Ada Colau, al Saló de Cent. Hi han participat també la tinent d'alcaldia d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz; la de l'Agenda 2030 i coordinació territorial, Laia Bonet; la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, o el regidor d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Eloi Badia. Diferents entitats de la taula participativa d'emergència climàtica també participaran a l'acte.