Aquest és el segon any que Barcelona gestiona el 50% del que es recapta a la ciutat de l'Impost d'Estades en Establiments Turístics (IEET), ja que fins al 2016 el percentatge que rebia la capital catalana havia estat del 34%. La partida que ha aprovat aquesta setmana la Comissió de Govern correspon a 4.917.671 euros, que es destinaran a un paquet de 14 projectes de foment de la cultura, la ciència, la inspecció i control de l'activitat turística a la ciutat, el coneixement del turisme i la millora de l'espai públic.
El regidor d'Empresa i Turisme de Barcelona, Agustí Colom, ha explicat aquest divendres que els ingressos per la recaptació de l'IEET s'inverteixen a sufragar les despeses del Pla de Convivència i el bon veïnatge a l'espai públic (1.690.000 euros), el projecte de visualització d'allotjament turístic (1.270.500 euros), la Biennal Ciutat i Ciència (400.000 euros) i projectes per a la millora de l'espai públic i instal·lació de cabines sanitàries i urinaris fixes (370.000 euros).
També són actuacions que es contemplen dins del paquet de 14 projectes el Sònar+D i activitats associades (100.000 euros), el Llum BCN (165.000 euros), el Barcelona Obertura Spring Festival i concerts de barris (200.000 euros), la Fira B-Travel - Art Ticket (37.085 euros), la taula del sector turístic Sants-Montjuïc (17.847 euros), turisme a les escoles (35.000 euros) i el Turó de la Rovira: gestió, millora de l'espai i control de l'accessibilitat (97.320 euros).
La partida que ha aprovat la Comissió de Govern aquesta setmana correspon a la transferència de la Generalitat de Catalunya -que gestiona el Fons de Foment de Turisme- que ha fet a l'Ajuntament de Barcelona a compte de la recaptació a la ciutat del segon i tercer trimestre del 2018.
Primera vegada que es destina pressupost a visualitzadors de pisos turístics
Dels 4,9 milions d'euros, la Comissió ha pactat destinar-ne 1.270.500 a la visualització d'allotjament turístic (HUTs), amb la missió d'identificar pisos turístics il·legals. Colom ha recordat que Barcelona es troba en una situació "d'al·legalitat" en aquesta matèria, i que la ciutat "necessita que la Generalitat faci un reglament i especifiqui quina ha de ser la regulació d'aquestes habitacions, és imprescindible". Segons el regidor, són serveis baixos però que "permeten evitar un rebrot de pisos turístics il·legals, que ara han baixat en volum i s'ha de mantenir i continuar reduint".
Barcelona destinarà 4,9 milions d'euros a 14 projectes culturals, de ciència, turisme i d'espai públic
Economia
Aquests diners procedeixen de l'Impost d'Estades a Establiments Turístics (IEET), i és el segon any que Barcelona gestiona el 50% del que es recapta d'aquest
ARA A PORTADA
-
-
Política Anna Navarro, la gran aposta de Puigdemont a les últimes eleccions, deixa el Parlament Oriol March
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
Energia El Govern intenta tranquil·litzar els ajuntaments amb el polèmic pla de renovables Arnau Urgell i Vidal
-
Ciutats Com funciona el Pla Auto+? Les claus de les noves ajudes de fins a 5.000 euros per comprar un vehicle elèctric Pau Espí Solé
Publicat el
26 d’abril de 2019 a
les 09:35
Et pot interessar
-
Economia
Hauríem de limitar la riquesa?
-
Economia
Més enllà de la Cambra de Comerç: què amaga el pols per les cadires de plata?
-
Economia
Brussel·les multa AliExpress amb 550 milions per vendre joguines i cosmètics il·legals
-
Economia
«A Catalunya s'ha passat de burgesos a rics»
-
Economia
«Catalunya last call», o quan l'estiu convida a alçar la mirada
-
Economia Les aerolínies europees avisen que la reforma del sistema europeu de comerç d'emissions encarirà els vols
