03
de setembre
de
2017, 17:00
Actualitzat:
04
de setembre,
10:24h
L'Ajuntament de Barcelona remodelarà la Ronda de Sant Antoni un cop acabin les obres del mercat. Es pretén crear un passeig de Rondes, format per la Ronda de Sant Antoni, Sant Pau, Universitat i Sant Pere. D'aquesta manera, el govern local vol unificar les Rondes amb uns criteris comuns –rondes de 30 metres d'amplada, voreres amples i dues filades de plataners– que actuïn com a visagra entre Ciutat Vella i l'Eixample. Les obres, que tenen un pressupost de 7,97 milions d'euros, haurien de començar l'octubre de 2018 amb el mercat ja en funcionament, segons indica l'anunci de la licitació, un document públic i accessible per a la ciutadania.
Més espai pels vianants i menys carrils pels cotxes
L'avantprojecte divideix la reforma en dos grans trams: el primer, que va de plaça Universitat a Sepúlveda, i un segon que va de Sepúlveda a Compte Urgell. En aquest primer tram, l'avantprojecte preveu ampliar les voreres 70 centímetres (dels 7,5 metres actuals als 8,2) donant així més espai pels vianants. Pel que fa a la calçada, hi haurà canvis en els carrils. Actualment, n'hi ha cinc (dos de cada direcció i un carril bus) però el nou projecte preveu crear-ne quatre: un central per a les bicicletes, que seria bidireccional; dos de pujada, un per cotxe i un altre per busos; i un altre carril de baixada, que compartirien cotxes i autobusos.
Al segon tram en sentit Universitat, les voreres de la Ronda creixeran 70 centímetres, passant dels 7,50 metres als 8,20. Pel que fa a la calçada, es crearà un altre carril bici bidireccional; dos carrils, de pujada i de baixada, compartits per cotxes i autobusos; i una zona de serveis on s'ubicarà la zona de càrrega i descàrrega. També es preveu augmentar la dimensió de la plaça Goya, en la confluència de Muntaner amb Sepúlveda, i la confluència de Casanova amb Floridablanca. A més, es construirà una nova plaça en la confluència de Villarroel amb Tamarit.
Recuperar la corona que envolta Ciutat Vella
L'avantprojecte parteix d'una reflexió general: la Ronda Sant Antoni és part d'una unitat de rondes, les mateixes que constituïen la primera corona circular que envoltava la ciutat. L'any 1854, es van enderrocar les muralles i es van crear aquestes rondes, i ara l'ajuntament vol "recuperar la unitat" que van tenir aquests passeigs i entendre'ls com "una única ronda de 30 metres d'amplada" amb elements comuns de continuïtat i que funcionin com a "frontissa" entre Ciutat Vella i l'Eixample.
El projecte s'adjudicarà el 16 d'octubre d'aquest any, i a partir de llavors es començarà a redactar el projecte, que es tramitarà l'estiu del 2018. Les obres haurien de començar a finals d'octubre del 2018 i s'allargaran un any. Segons consta a l'avantprojecte, haurien d'acabar el 31 d'octubre de 2018. Això vol dir que quan les obres comencin el mercat de Sant Antoni ja estarà acabat, i que el primer tram de l'obra s'iniciarà abans de les eleccions municipals, però que finalitzaran en el següent mandat.
Més espai pels vianants i menys carrils pels cotxes
L'avantprojecte divideix la reforma en dos grans trams: el primer, que va de plaça Universitat a Sepúlveda, i un segon que va de Sepúlveda a Compte Urgell. En aquest primer tram, l'avantprojecte preveu ampliar les voreres 70 centímetres (dels 7,5 metres actuals als 8,2) donant així més espai pels vianants. Pel que fa a la calçada, hi haurà canvis en els carrils. Actualment, n'hi ha cinc (dos de cada direcció i un carril bus) però el nou projecte preveu crear-ne quatre: un central per a les bicicletes, que seria bidireccional; dos de pujada, un per cotxe i un altre per busos; i un altre carril de baixada, que compartirien cotxes i autobusos.
La nova reforma farà que les voreres guanyin més espai. Foto: Ajuntament de Barcelona
Al segon tram en sentit Universitat, les voreres de la Ronda creixeran 70 centímetres, passant dels 7,50 metres als 8,20. Pel que fa a la calçada, es crearà un altre carril bici bidireccional; dos carrils, de pujada i de baixada, compartits per cotxes i autobusos; i una zona de serveis on s'ubicarà la zona de càrrega i descàrrega. També es preveu augmentar la dimensió de la plaça Goya, en la confluència de Muntaner amb Sepúlveda, i la confluència de Casanova amb Floridablanca. A més, es construirà una nova plaça en la confluència de Villarroel amb Tamarit.
Recuperar la corona que envolta Ciutat Vella
L'avantprojecte parteix d'una reflexió general: la Ronda Sant Antoni és part d'una unitat de rondes, les mateixes que constituïen la primera corona circular que envoltava la ciutat. L'any 1854, es van enderrocar les muralles i es van crear aquestes rondes, i ara l'ajuntament vol "recuperar la unitat" que van tenir aquests passeigs i entendre'ls com "una única ronda de 30 metres d'amplada" amb elements comuns de continuïtat i que funcionin com a "frontissa" entre Ciutat Vella i l'Eixample.
El projecte s'adjudicarà el 16 d'octubre d'aquest any, i a partir de llavors es començarà a redactar el projecte, que es tramitarà l'estiu del 2018. Les obres haurien de començar a finals d'octubre del 2018 i s'allargaran un any. Segons consta a l'avantprojecte, haurien d'acabar el 31 d'octubre de 2018. Això vol dir que quan les obres comencin el mercat de Sant Antoni ja estarà acabat, i que el primer tram de l'obra s'iniciarà abans de les eleccions municipals, però que finalitzaran en el següent mandat.