Fa tres dies que un vaixell de rescat de l'ONG Open Arms resta ancorat al port de Lampedusa (Itàlia). Segons ha pogut avançar TV3, l'Astral no rep l'autorització de la Guàrdia Costanera per tornar a sortir al mar, tot i que altres vaixells d'ONG sí que han pogut marxar de l'illa.
Un bloqueig que està coincidint amb la intensificació d'arribades de persones migrants que fugen del nord d'Àfrica per la perillosa ruta del Mediterrani central. La cap de missió, Esther Camps, ha explicat a l'ACN que estan fondejats a l'entrada del Port "sense cap resposta". "Totes les autoritats ens diuen que hem d'esperar, però no ens saben dir exactament a què", lamenta Camps.
L'Astral va arribar aquest divendres a Lampedusa, on va desembarcar el cadàver d'una persona que havien trobat flotant a la derivada. "Des de llavors que esperem permís per sortir, i no sabem on està la trava", ha sentenciat la cap de missió.
Bloquegen la sortida d'un vaixell de rescat d'Open Arms a Itàlia
L'Astral va arribar aquest divendres a Lampedusa, on va desembarcar el cadàver d'una persona que havien trobat flotant a la derivada
- Imatge de l'Astral -
- ACN - Jordi Pujolar
ARA A PORTADA
Publicat el 30 d’abril de 2023 a les 14:32
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest dilluns 22 de desembre de 2025: avisos per neu i pluges a 12 comarques
-
Societat
Una allau sorprèn 14 persones a Meranges i deixa tres ferits
-
Societat
Unes 2.000 motos decorades fan una «parenoelada motera» a Barcelona
-
Societat
Mor la periodista d'investigació de les clavegueres de l'Estat Patricia López
-
Societat
Comprovar els números premiats de la Loteria de Nadal 2025
-
Societat
Renfe suprimirà el 15% dels trens durant Nadal
