Un canvi normatiu pot acabar amb els vols «low cost»: «Els preus es poden multiplicar per set»

L'obligació de funcionar amb un 70% de combustible verd pot fer que els bitllets per viatjar a qualsevol capital europea passin a costar "fins a 200 euros"

Un avió de Ryanair, aixecant el vol
Un avió de Ryanair, aixecant el vol | Europa Press
Redacció
10 de març de 2025, 17:07

Els preus dels bitllets d'avió low cost podrien passar a costar entre el doble i set vegades més per la implementació d'una nova normativa europea que obligarà totes les aerolínies a fer servir un 70% de combustible verd fet a base de biomassa. Així ho ha assegurat la investigadora ICREA a l'Institut d'Anàlisi Econòmica del CSIC, Mar Reguant, en una entrevista a El món a Rac1, que ha previst que viatjar a una capital europea costarà fins a 200 euros per persona.

El motiu és que els combustibles a base de biomassa són més cars i aquest increment en els costos operatius repercutirà en el preu del servei de les aerolínies. Sobretot, en el de les més barates, que són les que menys n'empren. De fet, el combustible verd només representa un 3% del mercat. "Viatjar a l'altra banda de l'Atlàntic no costarà menys de 700 euros", ha dit l'experta.

Si bé, cal no alarmar-se en el curt termini, ja que la normativa europea contempla un termini de 25 anys fins que es faci efectiva l'obligatorietat del 70% el 2050. A més, Reguant defensa que l'ús de l'avió és molt desigual i, mentre que un 1% de la població fa el 50% dels viatges, els efectes contaminants afecten el conjunt de la societat.

Arxivat a