Aquest cap de setmana, coincidint amb el Dia Internacional de la Diversitat Biològica, se celebrà la quarta edició del Bioblitz Metropolità. Una doble jornada, 22 i 23 de maig, de ciència ciutadana amb l'objectiu de catalogar la biodiversitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. En aquesta ocasió, combina les activitats presencials, guiades per naturalistes experts, i el format virtual, valorat molt positivament a l’edició passada a causa de l'esclat de la pandèmia.
[nointext] [noautor]
Aquesta jornada de ciència ciutadana organitzada per l'AMB pretén potenciar la participació ciutadana a través de les activitats de les Jugatecambientals i de les xarxes socials per fer censos de biodiversitat. Totes les activitats presencials estaran adaptades a les mesures preventives vigents, amb aforament limitat i inscripcions in situ. No es requereix cita prèvia.
En aquesta ocasió estan previstes activitats diverses com gimcanes per trobar tota mena d’organismes o per fer revisió de caixes niu. Aquestes activitats tindran lloc el diumenge 23, exceptuant les Jugatecambientals dels parcs de Can Buxeres i de les Planes, a l’Hospitalet de Llobregat, i del Mil·lenari, a Sant Just Desvern, que seran el dissabte 22. Es poden consultar totes les programacions, horaris i ubicacions al web amb.cat/jugatecambiental.
[h4]Com participar-hi a través de les xarxes socials[/h4]
Paral·lelament, també es convida tota la ciutadania a penjar fotografies a les xarxes socials d’espècies de flora i fauna que s’observin, ja sigui en la participació de les activitats com en els moments de gaudi i lleure als parcs i a les platges metropolitans al llarg de tot el cap de setmana.
Els participants han de publicar la fotografia al seu perfil de Twitter o Instagram, etiquetar el perfil @parcsplatgesAMB, fer servir les etiquetes #BioblitzMetropolità21 i #CiènciaCiutadana i indicar en quin parc o platja s’ha fet l’observació en qüestió i el nom de l’espècie, si es coneix.
En el cas d’Instagram, qui disposi d’un perfil tancat cal que enviï una captura de pantalla de l’observació per missatge privat al xat del perfil @parcsplatgesAMB.
[noticia]205689[/noticia]
A mesura que els participants vagin publicant les imatges de la biodiversitat urbana, l’AMB anirà donant resposta als missatges rebuts indicant l’espècie corresponent, amb la col·laboració de científics experts. Per poder determinar el nom de l’espècie, les fotografies han de tenir prou resolució i detall de l’organisme, i mostrar-lo sencer i amb diferents imatges des de diverses perspectives.
Un cop analitzades totes les imatges rebudes i els resultats obtinguts a les activitats, l’AMB farà públics els indicadors i la valoració dels resultats a les xarxes socials i al web.
Totes les dades obtingudes durant el cap de setmana d’exploració es bolcaran a les plataformes Ornitho i/o Ocells del Jardí de l’Institut Català d’Ornitologia (ICO), i també quedaran recollides al web de l’AMB a través del Visor de fauna.
Cap de setmana per catalogar la biodiversitat metropolitana
L'AMB organitza la quarta edició del Bioblitz Metropolità, una jornada presencial i virtual de ciència ciutadana
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de maig de 2021 a les 17:20
Actualitzat el 21 de maig de 2021 a les 17:35
Et pot interessar
-
Societat
Busquen un home després de deixar ferides molt greus la seva parella i la mare d'ella en un pis de Calella
-
Societat
El temps d'aquest divendres 9 de gener: dia de núvols, neu i avisos per vent
-
Societat
La nena catalana raptada pel pare, retinguda en un centre de menors a Itàlia
-
Societat
La fiscalia demana 43 anys de presó per a un entrenador de l'Hospitalet per agredir sexualment tres jugadores
-
Societat
Per què alguns pensionistes han de recarregar la targeta de transport públic a les estacions de Ferrocarrils?
-
Societat
Mor una nena de cinc anys per una infecció sanguínia
