L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha aprofitat la sessió plenària del Pacte per a la Mobilitat per anunciar el començament de les obres de connexió dels tramvies de la Diagonal "al llarg del 2017". Colau ha explicat que els estudis previs "estan molt avançats" i podrien estar finalitzats a finals de febrer, cosa que permetria redactar el projecte constructiu durant aquest any.
Més enllà, ha demanat el suport de les més de 65 entitats del Ple de Mobilitat perquè un projecte d’aquesta dimensió metropolitana requereix de "diàleg i consens"’. Colau ha defensat que l’objectiu del Pla de Mobilitat de Barcelona ha de passar per construir un model més basat "en pedals que en motors".
La connexió dels tramvies de la Diagonal és un element "clau" de l’estratègia de mobilitat des de l’inici del mandat de l’alcaldessa Ada Colau i del seu equip. Així, ha defensat que justament aquest projecte és un exemple clar de l’abast metropolità que ha de tenir el Pla de Mobilitat que s’ha de desplegar per a la capital catalana.
La dimensió del projecte i les discrepàncies polítiques que planegen sobre el projecte de connexió de tramvies a la Diagonal han fet que l’alcaldessa hagi demanat el suport de les entitats que formen part del Ple de Mobilitat perquè només amb "diàleg i consens" es podrà avançar en aquest projecte destinat a millorar la mobilitat entre Barcelona i l'àrea metropolitana.
"Desproporció" entre l'ús de transport particular i públic
Colau, a banda, ha denunciat la "desproporció" que hi ha entre l’espai que ocupa el transport particular en cotxe i l’ús que es fa d’aquest mitjà en el transport diari de la ciutat. Mentre que el cotxe ocupa el 60% de l’espai públic de la ciutat de Barcelona aquest mitjà de transport només es fa servir en el 21% dels casos de mobilitat que cada dia es fan pels carrers de la ciutat.
En relació amb la sostenibilitat i el medi ambient, Colau ha recordat que cada any a la regió metropolitana de Barcelona hi ha 3.500 morts prematures, 35.000 casos de bronquitis entre nens i adults i 54.000 crisis asmàtiques produïdes per la contaminació.
Colau ha assegurat que Barcelona i la seva àrea metropolitana estan incomplint la legislació europea en matèria mediambiental com es pot constatar només en el fet que més de la meitat de la població de Barcelona, el 56%, pateix directament una contaminació sonora que supera el llindar del 65% decibels admesos per l’ordenança.
Ada Colau també s’ha referit a la necessitat de continuar amb el desplegament d’un model de tarifes socials en el transport públic de l’àrea metropolitana. L’alcaldessa ha recordat que tot i que Barcelona "lidera" la congelació de les tarifes de transport "no es pot oblidar que des de l’inici de la crisi, els preus del transport públic s’han incrementat en un 20%"
El Pacte per a la Mobilitat és un espai de participació i de diàleg creat el 1998 per part de l’Ajuntament de Barcelona amb la voluntat de comptar amb un fòrum participatiu format per l’administració local i un ampli ventall d’associacions i entitats de la ciutat per tal de construir un model de mobilitat basat en el consens.
Colau vol iniciar al 2017 les obres de connexió dels tramvies de la Diagonal
L’alcaldessa de Barcelona anuncia al ple de mobilitat que els estudis previs "estan molt avançats" i enguany es pot acabar de redactar el projecte de construcció
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de gener de 2016 a
les 19:51
Actualitzat el
22 de gener de 2016 a les
09:12
Et pot interessar
-
Societat
Collboni defensa «una tecnologia humanista i centrada en les persones» en la inauguració del MWC
-
Societat
El Mobile torna a esverar la mobilitat: avisos de noves trampes i amenaces de «bloqueig»
-
Societat
El Mobile, l'argument estrella del sector dels pisos turístics per evitar la desaparició: hi ha alternatives?
-
Societat
Almenys un ferit greu en un incendi en un bloc de pisos de Viladecans
-
Societat
Barcelona estrena unes lletres per fer-se fotos amb les millors vistes de la ciutat
-
Societat
Reobre el trànsit en sentit muntanya del túnel de la Rovira aquest dilluns
