L'inspector de la Brigada d'Informació de la Policia Nacional que va agredir el fotoperiodista Jordi Borràs ha acceptat el delicte i ha retirat l'acusació que mantenia des de fa tres anys contra ell. Segons ha informat Borràs a través de Twitter, l'home ha reconegut davant de la jutge que va ser "una agressió per motius ideològics" i ha acceptat un any de presó i indemnitzar amb 7.000 euros el fotoperiodista. "Victòria contra tot pronòstic", ha celebrat Borràs, que ha agraït també la feina feta per la seva advocada, Carla Vall.
La lletrada també ha celebrat la sentència i ha dit que s'ha aconseguit una "condemna merescuda". "Avui s'acaba la injusta imputació del Jordi i hem aconseguit la condemna merescuda, així com un curs de prevenció de les violències i un altre de defensa dels drets humans", ha assegurat a través de Twitter.
El fotoperiodista va ser agredit el juliol de 2018 al centre de Barcelona després de l'acte de presentació de la Crida Nacional. L'home va identificar Borràs i es va abraonar contra ell entre crits de Viva España i Viva Franco. La Fiscalia considerava l'inspector responsable d'un delicte de lesions amb l'agreujant de discriminació per motius ideològics. Durant tot aquest temps, però, l'agent també ha mantingut l'acusació contra Borràs perquè deia que l'havia pegat. Més de tres anys després dels fets, el cas s'ha resolt en una vista aquest matí a la Ciutat de la Justícia.
Condemnat a un any de presó el policia espanyol que va agredir Jordi Borràs
L'inspector de la Policia Nacional reconeix el delicte i haurà d'indemnitzar el fotoperiodista amb 7.000 euros
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
Publicat el
25 de gener de 2022 a
les 12:17
Et pot interessar
-
Societat
El govern espanyol preveu que els passatgers del creuer amb hantavirus acabin a casa la quarentena
-
Societat
Els estudiants afegeixen pressió a Educació amb una nova jornada de vaga
-
Societat
El pla contra la multireincidència dels Mossos redueix un 40% els fets delictius al bus urbà de Barcelona
-
Societat
Desconvocada la vaga a Rodalies prevista pel 27 de maig i el 5 de juny
-
Societat
Mor la «mare» dels caganers, Anna Maria Pla Massot, als 79 anys
-
Societat
«Es pot registrar la mobilitat més important de l'any»: Trànsit engega el dispositiu especial per la segona Pasqua
