Els ous són un aliment amb un elevat valor nutritiu i una baixa aportació de calories -d'unes 84 Kcal/unitat. A més, és un dels pocs són aliments que contenen vitamina D de manera natural, cosa que el converteix en un dels productes més recomanables per a l'hivern, quan les possibilitats d'obtenir-la de la llum solar es redueixen. Si bé, per tal d'aprofitar aquesta propietat al màxim, cal conservar-los i cuinar-los en unes condicions determinades.
Se sap que la vitamina D ajuda a mantenir sans els nostres ossos, dents i músculs, a més de ser important per a una immunitat forta. Però algunes investigacions també suggereixen que les persones amb nivells baixos de vitamina D tenen un risc més gran de desenvolupar trastorn afectiu estacional (TAE), que és especialment comú durant els mesos d'hivern.
Per això, investigadors de la Universitat de Newcastle han realitzat un estudi en què han analitzat fins a quin punt l'emmagatzematge pot afectar la concentració de la vitamina D i quina és la millor manera de menjar-se'ls per treure el màxim profit a la seva aportació nutricional. En aquest sentit, han demostrat que guardar els ous fora de la nevera, a temperatura ambient, és la millor opció. Per exemple, al taulell de la cuina, assenyala Tom Hill, professor de Nutrició i director de l'estudi.
A més de la dieta de les gallines i la conservació, també són importants els mètodes de cocció. Per conservar la vitamina D, l'investigador aposta per menjar-los en format d'ous remenats o escalfats al microones. Els segueixen en l'ordre de preferència els ous escaldats, els ous durs i, finalment, els ous fregits.
[plantillavirals]
Conserva i cuina els ous així per aprofitar tota la vitamina D
Un estudi de la Universitat de Newcastle dona les claus per treure'n el màxim partit
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de febrer de 2024 a les 12:37
Actualitzat el 10 de febrer de 2024 a les 18:27
Et pot interessar
-
Societat Per què hi ha un conflicte obert a Vallcarca?
-
Societat El temps d'aquest dimecres 2 de juliol: l'onada de calor s'acomiada amb sol i ruixats
-
Societat Un líder dels Casuals accepta sis anys de presó pel crim en un prostíbul de Barcelona
-
Societat El Meteocat activa l'avís de temps violent a sis comarques
-
Societat Mor un home de 65 anys de l'Hospitalet de Llobregat en un accident de muntanya a l'Aragó
-
Societat Entitats socials porten al Síndic de Greuges la manca de sancions per incomplir el 30% d'habitatge protegit a Barcelona