Eliminar la presència del coronavirus en menys d'un minut sigui a través de la mascareta o gràcies a un esprai nasal. Aquest és el projecte en què està treballant un equip d'investigadors de la Universitat Catòlica de València (UCV). Al capdavant d'aquesta tasca hi ha l'investigador del grup principal de l'equip de Biomaterials i Bioenginyeria, Ángel Serrano, i el responsable del Laboratori de Bioquímica Estructural, José Gallego.
Serrano ha estudiat l'efecte de la temperatura i de la contaminació mediambiental en la capacitat de transmissió de la Covid-19 i ha garantit que s'han creat mascaretes "amb capacitat d'inactivar" el virus i "bacteris multiresistents". Ha precisat que en el projecte hi han treballat especialistes de Noruega i Japó.
Ha detallat que aquest material i antimicrobianes per impressió 3D són biodegradables, davant el problema ecològic que suposa la utilització massiva de milers de milions de mascaretes a tot el món.
Així mateix, el grup que lidera Serrano està desenvolupant, amb la col·laboració de la Universitat de Louisiana (Estats Units) i amb la companyia farmacèutica suïssa Pa Therapeutics, esprais nasals antiCovid-19 mitjançant nanomaterials de carboni i clorur de benzalconi.
[plantillacoronavirus]
Creen un esprai nasal i mascaretes que eliminen la Covid en menys d'un minut
El projecte l'està desenvolupant un equip d'investigadors de la Universitat Catòlica de València (UCV)
- Una dona amb una mascareta -
- Pexels
ARA A PORTADA
Publicat el
30 de gener de 2021 a
les 13:46
Et pot interessar
-
Societat
Maten a trets un home al barri de Sants
-
Societat
Milers de persones es manifesten per la llibertat de Palestina a Barcelona
-
Societat
Detinguts tres policies canadencs per agredir sexualment i pegar una prostituta a Barcelona
-
Societat
Retencions a l'AP-7 per un xoc entre tres cotxes a Subirats
-
Societat
Converses sobre bolets i allioli als bars de la Catalunya Nord per impulsar l'ús del català
-
Societat
Mor un motorista de 26 anys en un xoc amb un camió al nus de la Trinitat
