Eliminar la presència del coronavirus en menys d'un minut sigui a través de la mascareta o gràcies a un esprai nasal. Aquest és el projecte en què està treballant un equip d'investigadors de la Universitat Catòlica de València (UCV). Al capdavant d'aquesta tasca hi ha l'investigador del grup principal de l'equip de Biomaterials i Bioenginyeria, Ángel Serrano, i el responsable del Laboratori de Bioquímica Estructural, José Gallego.
Serrano ha estudiat l'efecte de la temperatura i de la contaminació mediambiental en la capacitat de transmissió de la Covid-19 i ha garantit que s'han creat mascaretes "amb capacitat d'inactivar" el virus i "bacteris multiresistents". Ha precisat que en el projecte hi han treballat especialistes de Noruega i Japó.
Ha detallat que aquest material i antimicrobianes per impressió 3D són biodegradables, davant el problema ecològic que suposa la utilització massiva de milers de milions de mascaretes a tot el món.
Així mateix, el grup que lidera Serrano està desenvolupant, amb la col·laboració de la Universitat de Louisiana (Estats Units) i amb la companyia farmacèutica suïssa Pa Therapeutics, esprais nasals antiCovid-19 mitjançant nanomaterials de carboni i clorur de benzalconi.
[plantillacoronavirus]
Creen un esprai nasal i mascaretes que eliminen la Covid en menys d'un minut
El projecte l'està desenvolupant un equip d'investigadors de la Universitat Catòlica de València (UCV)
- Una dona amb una mascareta -
- Pexels
ARA A PORTADA
-
Catalunya té identificades des del 2021 les línies de tren més vulnerables al canvi climàtic Arnau Urgell i Vidal
-
El Govern mira de capejar la crisi amb un «acord de país» per «refundar» Rodalies Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
ERC demana a Paneque que el responsable de la nova Rodalies assumeixi també la gestió de Renfe Catalunya Bernat Surroca Albet
-
-
Denúncia a la Fiscalia per despeses indegudes d’Irene Pardo, dirigent del PP català Pep Martí i Vallverdú
Publicat el 30 de gener de 2021 a les 13:46
Et pot interessar
-
Societat
Indignació davant de la seu de Junts pel vot que va fer caure l'escut social contra els desnonaments
-
Societat
Drets Socials acaba el reallotjament del B9 i es prepara per atendre 5.000 persones sense llar
-
Societat
Barcelona destinarà 200 milions d'euros al manteniment i la transformació de l'espai públic el 2026
-
Societat
El personal educatiu, a la vaga aquest dijous: denuncien «menyspreu» i «manca de resposta» del Departament
-
Societat
Barcelona s'ofega amb el reallotjament de famílies desnonades: l'Ajuntament comunica que no té més places a pensions
-
Societat
R3: la línia amb neu que no té màquina per treure-la
