Després de dies d'incertesa i batalla per aconseguir els diners, finalment Dani Alves ha pogut pagar la fiança i ha sortit de la presó de Can Brians. L'Audiència de Barcelona va determinar el passat dimecres que l'exfutbolista podia sortir en llibertat si abonava un milió d'euros i, encara que li ha costat gairebé una setmana, ha pogut aconseguir-ho.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vFjFpnHwquI[/youtube]
No ha estat fins aquest dilluns al matí que l'exjugador del Barça ha pogut reunir els diners necessaris, que ha presentat davant el tribunal. Unes hores després, al voltant de les 16.30, ha sortit de la presó amb un gest seriós i en un ambient enrarit per les protestes dels funcionaris de presons enmig de la pluja intermitent a Sant Esteve Sesrovires. Alves ha sortit acompanyat de la seva advocada i ha caminat uns metres fins a un cotxe on l'esperaven la seva mare i el seu germà, sense fer cap declaració pública.
Tot el procés s'ha endarrerit perquè sembla que Alves no té diners per pagar la fiança. Els comptes que ha fet constar a la justícia no arriben a l'import de la fiança i tot feia pensar que recorreria al seu entorn. Ho ha fet, intentant que el pare de Neymar pagués el milió d'euros. Ja va pagar-li 150.000 euros que van servir com a atenuant de la sentència, però aquest cop no ha estat així. La família de Neymar ha rebut pressions des del Brasil i finalment el pare del futbolista no ha accedit a ajudar-lo de nou. Per ara, es desconeix com ha aconseguit finalment els diners.
[noticiadiari]2/269517[/noticiadiari]
En tot cas, la Fiscalia de Barcelona ha recorregut l'acord per deixar en llibertat sota fiança l'exjugador. A parer del ministeri fiscal, es mantenen els motius pels quals es va adoptar la presó provisional i, de fet, considera que ara encara són més presents, atesa la condemna i els recursos del mateix ministeri públic i de l'acusació particular. Si l’Audiència de Barcelona els estimés i decidís augmentar la fiança o retirar-la, l’exfutbolista podria tornar a presó a l'espera de la sentència ferma.
Sigui com sigui, el futbolista per ara abandona el centre penitenciari després d'un any i dos mesos internat. Un període lluny de la sentència de quatre anys i mig que li va imposar el tribunal per un delicte d'agressió sexual a la discoteca Sutton de Barcelona. La sentència no es ferma i totes les parts l'han recorregut. Cal recordar que la Fiscalia demanava nou anys de presó per a l'exfutbolista i l'acusació particular 12.
[plantillavirals]
Dani Alves surt de la presó
Societat
L'exfutbolista aconsegueix finalment pagar la fiança i abandona Brians 2 després de 14 mesos tot i ser condemnat a quatre anys i mig per un delicte d'agressió sexual
ARA A PORTADA
-
Política Europa liquida la batalla jurídica de l'amnistia i ara la lluita és pel calendari Ferran Casas i Manresa
-
Política El TJUE posa pressa a la justícia espanyola: dos mesos per aplicar l'amnistia Lluís Girona Boffi
-
Política Cinc claus per entendre què ha decidit Europa sobre l'amnistia a les causes de l'1-O Lluís Girona Boffi
-
Política La justícia europea no va amb Llarena: manté l'ordre de detenció contra Puigdemont Redacció
-
Política Junqueras dibuixa un «nou horitzó» per a l'independentisme amb l'aval europeu a l'amnistia Lluís Girona Boffi
- Lluís Girona Boffi
- Redactor de Política a Nació
Publicat el
25 de març de 2024 a
les 16:25
Actualitzat el
25 de març de 2024 a les
17:58
Et pot interessar
-
Societat L'Observatori contra l'LGTBI-fòbia registra 170 incidències des de principi d'any
-
Societat
Un mosso atura a trets un cotxe a l'Hospitalet després que el conductor hagi intentat envestir una patrulla
-
Societat La criminalitat baixa un 7,6% a Catalunya en el primer semestre de l'any
-
Societat Més de la meitat de les marques de cotxe ja tenen manuals digitals en català
-
Societat
Catalunya trenca la dinàmica negativa de la natalitat per primer cop des del 2008
-
Societat
Tanquen el castell de Sant Martí Sarroca per la jubilació del guia: «No hem trobat un substitut»
