Denuncien que el fons marí de Badalona està ple de deixalles: «És un autèntic desastre»

Un aficionat al submarinisme ha gravat una catifa de brutícia a prop de la costa

Publicat el 07 d’agost de 2024 a les 12:26
Actualitzat el 07 d’agost de 2024 a les 12:29

El vídeo d'un aficionat al submarinisme s'ha fet viral a les xarxes socials. No ha estat per una bona causa, sinó tot el contrari. Les imatges mostren la situació que es viu a prop de la costa de Badalona i han servit per evidenciar que el fons marí d'aquesta zona està ple d'escombraries.

El vídeo l'ha enregistrat i difós per TikTok en Manel Calero, un aficionat al submarinisme que en el seu perfil ensenya les virtuts que amaguen les profunditats. Va penjar les imatges fa pocs dies i s'hi pot veure el fons marí a tocar del port de Badalona. S'hi visualitza una catifa de papers, tovalloletes i ampolles que el mateix Calero defineix com "un autèntic desastre".

@manelcalero Somos la única especie animal que ella misma se autodestruye 🤦. Toallitas, compresas, latas, botellas...basura que tardará cientos de años en desaparecer 😢. #ocean #sea #mediterranean #badalona #CapCut ♬ original sound - manelcalero


Davant la situació amb què s'ha trobat el submarinista, demana a la gent que "si us plau" no tiri les tovalloletes al lavabo, ja que tarden "molts i molts anys" en descompassar-se. El vídeo ja acumula gairebé 200.000 visualitzacions i és el més vist des que en Manel difon les seves excursions marines a les xarxes.