La Societat Espanyola de Vacunologia ha registrat un nou efecte secundari vinculat a les vacunes de Pfizer i Moderna contra la Covid-19. Es tracta de la síndrome de fuga capil·lar, una patologia "greu" però que és "extremadament infreqüent".
D'aquesta seqüela, "caracteritzada per una inflamació de braços i cames, augment de pes i hipotensió", se n'han notificat 55 casos en total. D'ells, 11 són per la vacuna de Moderna -se n'han administrat uns 560 milions de dosis a tot el món- i els 44 restants, de Pfizer -se n'han posat més de 2.000 milions de dosis".
Fa uns mesos, el Comitè de Seguretat de l'Agència Europea del Medicament (PRAC, per les sigles en anglès) ja va recomanar que les persones que hagin patit prèviament la síndrome de fuga capil·lar no es vacunin contra la Covid-19 amb Janssen ni amb AstraZeneca. En aquest sentit, no s'ha fet cap recomanació similar amb les vacunes de Pfizer i Moderna, ja que tenen un índex mínim de risc.
[plantillacoronavirus]
Detecten un nou efecte secundari de les vacunes de Pfizer i Moderna
Societat
Es tracta d'una seqüela "greu" però que és "extremadament infreqüent"
ARA A PORTADA
-
-
Societat Sánchez promet «arribar fins al final» per esclarir les causes de l'accident mortal de Toledo Oriol March | Natàlia Pinyol
-
-
Societat La trucada entre el centre de control i el maquinista de l'AVE: «Reprengui la marxa amb normalitat» Natàlia Pinyol
-
Societat «Ens toca molt de prop»: el record d'Adamuz reapareix amb la tragèdia de Toledo Gerard Mira
Publicat el
20 de març de 2022 a
les 19:36
Et pot interessar
-
Societat «Normalitat» a Rodalies en l'inici de la jornada de vaga de maquinistes
-
Societat
Mata l'exparella a Barcelona i s'entrega en una comissaria de Madrid
-
Societat
Iberia limita els preus entre Madrid i Andalusia després de l'accident mortal a Toledo
-
Societat
Marc Rodrigo, neuròleg, alerta sobre l’ictus entre els joves: «Les conseqüències poden ser pitjors»
-
Societat
Mor l'exministra del PP Fátima Báñez, una de les passatgeres del tren accidentat
-
Societat
Una altra tragèdia ferroviària deixa 68 morts a Toledo
