La Societat Espanyola de Vacunologia ha registrat un nou efecte secundari vinculat a les vacunes de Pfizer i Moderna contra la Covid-19. Es tracta de la síndrome de fuga capil·lar, una patologia "greu" però que és "extremadament infreqüent".
D'aquesta seqüela, "caracteritzada per una inflamació de braços i cames, augment de pes i hipotensió", se n'han notificat 55 casos en total. D'ells, 11 són per la vacuna de Moderna -se n'han administrat uns 560 milions de dosis a tot el món- i els 44 restants, de Pfizer -se n'han posat més de 2.000 milions de dosis".
Fa uns mesos, el Comitè de Seguretat de l'Agència Europea del Medicament (PRAC, per les sigles en anglès) ja va recomanar que les persones que hagin patit prèviament la síndrome de fuga capil·lar no es vacunin contra la Covid-19 amb Janssen ni amb AstraZeneca. En aquest sentit, no s'ha fet cap recomanació similar amb les vacunes de Pfizer i Moderna, ja que tenen un índex mínim de risc.
[plantillacoronavirus]
Detecten un nou efecte secundari de les vacunes de Pfizer i Moderna
Societat
Es tracta d'una seqüela "greu" però que és "extremadament infreqüent"
ARA A PORTADA
-
-
-
Internacional «Hi ha pensadors d'extrema dreta que somien en crear una nova espècie amb la IA» Pep Martí i Vallverdú
-
Societat Milers de migrants de Ceuta queden fora del campament del govern espanyol i tornen a les platges Gerard Mira
-
Política El Govern demana explicacions a l'empresa de traducció per l'incident al judici de Roger Español ACN
Publicat el
20 de març de 2022 a
les 19:36
Et pot interessar
-
Societat
Renfe inicia les obres de millora de l’estació de Fabra i Puig amb una inversió de 382.000 euros
-
Societat
La síndica impulsa un acord de país amb 35 mesures per acabar amb el sensellarisme el 2035
-
Societat
Bombers de la Generalitat es manifesten a Barcelona per exigir millors condicions laborals i recursos suficients
-
Societat
Mor un intern de Quatre Camins presumptament a mans del seu company de cel·la
-
Societat
Reunió imminent entre Collboni i l'alcalde de Nova York, Zohran Mamdani
-
Societat
Denuncien vulneració de drets lingüístics al judici de Roger Español: els traductors no entenien el català
